Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hiel kloven, wat kan ik hiertegen doen?

Sinds een paar maanden heb ik last van erg droge voeten en hiel kloven, elke dag scrubben en insmeren lijkt weinig te helpen.
Heeft iemand nog goede tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga er even voor zitten: Pak een warm voetenbadje, zorg dat de huid echt helemaal week is geworden. Vijl het eelt op de hielen met een voetvijl of eeltsteentje (volgens mij werkt dit beter). Je kan waarschijnlijk zien dat je een laagje er af haalt. Het overtollig eelt is dan weg. Smeer de voeten nu in met uiercreme, een dikke laag, lekker veel vet. Trek er lekkere dikke sokken over aan en en uurtje later zul je zien dat de crème helemaal is ingetrokken. Het vijlen hoeft niet elke dag, eelt heeft ook een functie. Maar inpappen met een dikke laag uiercreme zal zeker de kloofjes herstellen.

Je huid is droog en gaat daarom scheuren. Zorg voor katoene sokken. Deze houden je voeten "vochtig". Pas wel weer op voor teveel zweetvoeten. Succes...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100