Hiel kloven, wat kan ik hiertegen doen?

Sinds een paar maanden heb ik last van erg droge voeten en hiel kloven, elke dag scrubben en insmeren lijkt weinig te helpen.
Heeft iemand nog goede tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Ga er even voor zitten:
Pak een warm voetenbadje, zorg dat de huid echt helemaal week is geworden.
Vijl het eelt op de hielen met een voetvijl of eeltsteentje (volgens mij werkt dit beter). Je kan waarschijnlijk zien dat je een laagje er af haalt.
Het overtollig eelt is dan weg.
Smeer de voeten nu in met uiercreme, een dikke laag, lekker veel vet. Trek er lekkere dikke sokken over aan en en uurtje later zul je zien dat de crème helemaal is ingetrokken.
Het vijlen hoeft niet elke dag, eelt heeft ook een functie. Maar inpappen met een dikke laag uiercreme zal zeker de kloofjes herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je huid is droog en gaat daarom scheuren.

Zorg voor katoene sokken. Deze houden je voeten "vochtig". Pas wel weer op voor teveel zweetvoeten.

Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kloven kunnen veroorzaakt worden oa door overmatig vocht, overmatig eelt en door voetschimmel.
Om zeker te weten wat de beste behandeling is om ervan af te komen zou ik even naar een pedicure gaan, deze geeft je voeten de juiste verzorging en geeft zonodig tips.

Elke dag je voeten vijlen of scrubben is niet aan te raden.
Vaker dan 1 keer in de week is niet nodig. Neem eerst een voetenbadje zodat het zacht wordt. Ga dan de voeten vijlen of raspen. Daarna insmeren met een goede creme tegen kloven. Slaap een nacht met een dikke laag vaseline over die kloven met wat dunne katoenen sokjes.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enzborn Schrundensalbe is heel goed tegen hielkloven. Ik heb lang gezocht op internet of je het in Nederland kan kopen, maar ik denk dat je er enkel online aan kan geraken.
De zalf wordt gebruikt tegen verhoornde, sterk vereelte, gesprongen, droge, ruwe huid, en hielkloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dit zelf ook geprobeerd, of is dit gewoon iets waar je op gegoogled hebt?
ik had tot een paar dagen geleden ook verschrikkelijke hielkloven. Zo erg dat ik er pijn bij het lopen van had! Heb van Scholl dat apparaatje gehaald (een kant een "gelplen" andere kant mesjes) en ik ben er van af! Heb nog wel droge hielen dus ga morgen nog de zalf van scholl halen. Echt geweldig spul!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de drogist en koop daar een potje uierzalf .
Het is goedkoop en het helpt goed .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus gelijk ook een puimsteen kopen: in bad of na een voetenbadje (als het eelt wat week is geworden) met de puimsteen erover wrijven: een groot deel van het eelt is dan al weg. Daarna je voeten insmeren met uierzalf. Kost allebei heel weinig, en helpt het beste!
Geheel gespeend van elke kennis over hielkloven heb ik er ooit eens calendula zalf op gesmeerd die ik had gekocht voor tepelkloven van 't zogen. En dat hielp geweldig. Wie weet helpt het bij meer mensen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Hielp trouwens ook geweldig tegen de tepelkloven...