Je kunt er dizzy van worden omdat je het vies vindt, en als er veel gerookt wordt komt er toch wat minder zuurstof in de lucht.
Bij een rookallergie denk ik vooral aan mensen met astmatische klachten, longen die snel overprikkeld raken kunnen extra fel op rook reageren (van sigaretten maar ook van alle andere bronnen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ook een nawalmende roker werkt op de luchtwegen. En op de neus en de ogen. Van een nawalmende roker kan ik bijvoorbeeld fikse hoofdpijn krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt Cryofiel, je neemt als roker heel wat zooi mee naar binnen - je ruikt het ook aan iemand, dus die stoffen adem je in en kunnen je luchtwegen behoorlijk prikkelen.

Andere antwoorden (3)

Het kan je duizelig maken, doordat het zuurstof gehalte dan wat minder is. Als je astma hebt, of copd, kan je er extra last van hebben.
Ik neem aan dat jezelf niet rookt. Maar als niet roker kan je er heel veel last van hebben.
Ik ben een roker....Ik rook nooit bij mensen binnen. Ook niet als de, niet roker zegt dat het mag. (tenzij hij zelf rookt.) Het is heel slecht om als niet roker in de lucht te zitten, dus je mag eisen dat degene buiten rookt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in een rokerige ruimte bent kun je door het gebrek aan frisse lucht duizelig of misselijk worden. Je kunt zelfs flauwvallen omdat er te weinig zuurstof is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn echtgenote rookt ook en ik heb er ook last van.
Mijn oplossing was een luchtzuiveringstoestel aan te kopen (169 euro) en dat zuivert heel goed alle lucht.
Ik heb er nu veel minder last van en zeker die vieze geur is weg bij ons.
Zie op www.maanlicht.be