mijn nagel (grote teen) wordt langzaam geel langs de voorste rand

wat is er aan de hand? en wat kan ik er aan doen?
heb al een stift tegen kalknagel, maar dat werkt niet volgens mij... :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Vervelend probleem, want het enige wat volgens de huisarts effectief werkt is een langdurige penicillinekuur: daar moet je mee doorgaan totdat de hele nagel zich heeft vernieuwd. Hij raadde mij zo'n kuur sterk af. En van die stiften heb ik er ook nog een paar liggen. In één woord: waardeloos. Nu probeer ik de "huismiddeltjes" maar. Ben pas begonnen met teatree olie (alleen door de stank van dat spul zou je nagel er al spontaan af moeten vallen), met een "knoflookkuur" in reserve. (Maar ook dát zal niet zonder stank gepaard gaan). Lees de ervaringen maar eens van "lotgenoten". Tips genoeg om uit te proberen! Sommige "oma's" zweren zelfs bij ochtendurine...

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan er nog aan toevoegen dat er volgens mijn apotheek niet één zalfje te koop is dat goed werkt. Het enige wat ze me konden aanbevelen was Miconazolnitraat; te gebruiken totdat de hele nagel zich vernieuwd heeft.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helaas, je hebt een schimmelnagel. Dit kan erg hardnekkig zijn. De drogist en apotheek verkopen verschillende smeersels, helpen die allemaal niet, dan kan je pillen van de huisarts krijgen, maar deze moet je meestal een half jaar slikken, totdat de hele schimmelnagel is uitgegroeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Dermacure (verkrijgbaar bij de drogist). Dit werkt prima en je bent snel weer van je schimmelnagel verlost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het begin van een kalknagel en is heel lastig om van af te komen en zo stift werkt daar niet voor het probleem zit hem in je nagel riem