Pijn aan amandelen.

Ik heb sinds een paar dagen last van, ik denk, mijn amandelen. Ik heb pijn bij het slikken, alleen aan de rechterkant van mijn keel. Ik heb het idee dat m'n klieren aan de rechterkant ook iets zijn opgezet. En last maar zeker not least, ik heb een slechte adem, iets wat ik normaal niet heb. Omdat ik het nu nog te vroeg vind om naar de huisars te rennen, vroeg ik me af of sommigen van jullie hier ervaring mee hebben of ook hebben gehad? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (3)

ik denk dat je een ontsteking hebt aan je amandelen!
die ontsteking kan weg gaan uit zijn eigen maar het kan ook lang duren, als het heel lang gaat duren moet je even langs de huisarts gaan,,,misschien moeten dan je amandelen geknipt worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een aginaontsteking(amandelontsteking)
Dit kan erg pijnlijk zijn ik heb hier zelf ook ervaring mee....
Echter knippen ze tegenwoordig niet snel meer de amandelen bij een eenmalige ontsteking.
Je krijgt dan een antibiotica kuur om de ontsteking te stoppen.
Wanneer de ontsteking vaker (minimaal 3 x)en vrij kort achter elkaar op duikt wordt er overwogen om ze te laten knippen.

Hier heb ik na veel ellende ook voor gekozen en was ff door de zure appel heen maar een waar genot niet continu die ontsteking te hebben.

Dus ik zou zeggen ga langs bij je huisarts!!!

Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je keelontsteking veroorzaakt door een virus.
Hiervoor kan je een ontsmettende keelspray gebruiken.

Een acute ontsteking van de keelamandelen wordt meestal veroorzaakt door bacteriën die streptokokken heten.
Een acute amandelontsteking hoeft niet altijd te beginnen met een zere keel maar meestal heeft men dorst of een droge keel en een slechte eetlust.
Pas na een tijdje ontstaan de klachten zoals koorts, hoofdpijn of misselijkheid maar ook oorpijn is een veel gehoorde klacht. Er kan ook nog wel eens buikpijn optreden doordat bepaalde lymfeklieren in de ingewanden gelijktijdig met de keelamandelen opzwellen.

Lees meer over keelaandoeningen hieronder: