hoe kan je minder lui worden ?

ik ben best lui en ik heb vaak huiswerk die ik niet maak . en ik denk dat het door mijn luiheid komt weet iemand hoe ik minder lui wordt . en als je antwoord is met red bull of andere dingen zet het dan hier niet onder .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

de pc apart zetten en lekker naar buiten gaan, misschien beetje radicaal. ik doe dit: ga aan andere dingen denken, iets wat je wilt hebben ofzo, iets wat je buiten doet... ik kan me ook al uren vermaken met denken aan die camera die ik al zo lang wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luiheid is in veel gevallen een teken van intelligentie of boerenslimheid. Je kan het je kennelijk permitteren om lui te zijn en je huiswerk niet (of minder dan nodig) is te maken. De resultaten die je behaalt, stemmen jou kennelijk tevreden genoeg om er verder niet al te veel aan te trekken.

Waarmee ik niet wil beweren dat je vooral maar op je luie reet moet blijven zitten. Het is maar net wat je wil in / met je leven, wat je allemaal wilt bereiken. Laat je luiheid de vooruitgang vooral niet in de weg staan: gebruik je intelligentie! Dus: wees lui als het kan, word wat actiever indien nodig. Maar of dat nodig is, dat bepaal jij natuurlijk helemaal zelf!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zorg dat je voldoende slaap krijgt snachts, neem eventueel extra vitamines tegen vermoeidheid. eet gezond.laat je bij extreme vermoeidheid controleren bij een huisarts of je niet eventueel iets hebt wat de luiheid "vermoeidheid" veroorzaakt.

als dat allemaal verder in orde is helpt het vaak om actief te zijn. ga lekker sporten en onderneem leuke dingen daar krijg je vaak nieuwe energie van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luiheid is geen lichamelijke klacht, maar een tekort aan wilskracht. Zin moet je maken! Wat bereik je ermee om je huiswerk domweg niet te doen? Niets, je staat alleen een goede toekomst in de weg. Is de luiheid je dat waard? Mensen die nooit een diploma behaald hebben krijgen daar later werkelijk altijd spijt van. Nu ben je jong en juist veel beter in staat om te leren dan wanneer je later via avondschool als volwassene nog een opleiding probeert te doen. Zet je eroverheen, en ga werken aan jezelf!
Amadea
11 jaar geleden
Ik ben zelf ook vreselijk lui en herken je probleem direct. Ik heb mijn middelbare school zelfs afgesloten zonder in de laatste twee jaar bijzonder veel huiswerk te hebben gemaakt...

Zoals hierboven gezegd betekent het blijkbaar dat je het aankunt om je huiswerk niet te maken, maar dat betekent niet dat je er dus geen nadeel van ondervindt. Ik merk zelf dat ik, op de lange termijn, gewoon minder makkelijk dingen aanpak.

De enige echte tip die ik - als medeluiaard - kan geven is: stel niet uit! Hoe langer je iets uitstelt, des te groter wordt de gedachte in je die zegt: "Dat is moeilijk!"
Momenteel ben ik bezig met het uitschrijven van een interview dat ik heb afgenomen, en dat heb ik zelfs zo lang uitgesteld dat de officiële deadline voor mijn blad al verstreken is. Ik dacht dat het moeilijk zou zijn om het te schrijven, doordat ik er al zo lang mee in mijn hoofd zat, maar het blijkt reuze mee te vallen!

Het geeft een goed gevoel om iets op tijd af te hebben (zoals jouw wiskundehuiswerk). Als het 3 uur is en je wilt om 12 uur slapen, dan heb je nog 9 uur om je huiswerk te maken. Je kunt dan 9 uur lang denken "ik doe nu wel iets leuks maar moet eigenlijk mijn huiswerk maken" of je doet in 0,5 tot 1 uur je huiswerk en denkt dan nog 8 uur lang "wat heerlijk dat ik mijn huiswerk af heb!"

Succes ermee! En onthoud: luiheid is heerlijk als je even wilt relaxen! Het is een gave. :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat goed kan werken is om jezelf te belonen als je iets gedaan hebt. Dus je komt 's middags uit school, even ontspannen, maar je weet dat je huiswerk hebt. Ga een uurtje aan de slag en dan beloon je jezelf met een kwartiertje computer, tv kijken of lekker voetballen buiten, wat je maar leuk vind.
Daarna ga je weer een uurtje aan het werk en beloon je jezelf weer. Je doorbreekt dan ook het gevoel wat je over jezelf krijgt.
Geef jezelf ook vooral een schouderklopje als iets hebt gedaan, waar je lang tegenaan hebt gehikt of uit had willen stellen, maar het toch gedaan hebt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*Herpak jezelf en steek die handen uit je mouwen, want op een dag heb je er spijt van.
*Bedenk voor jezelf een beloning voor als je huiswerk af is!
*Denk er ook aan wat je wilt gaan doen als jij je diploma hebt en focus je daar op zodat je later niet je handje op hoeft te houden en daardoor nooit eens iets leuks voor jezelf kunt kopen.

Kortom: Blijf ALTIJD aan de toekomst denken en NIET aan het heden want dat is voorbij!

Heel veel sterkte en succes!!