Waarom zweten mensen onder de oksels als ze extra gespannen zijn.

Heel irritant, zeker als je kleding donkere plekken maakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat dat de plaats is waar je het meeste porieen hebt die zweten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de meeste zweetklieren aanwezig zijn in de oksels en ook in de handen en voeten.

Enkele tips:
Draag zo veel mogelijk katoenen kleding, en in geen geval synthetische materialen. Op zwarte stof zie je het minst de transpiratievlekken, op rood, blauw en grijs vallen ze juist het meest op. Sinds enige tijd zijn er ook 'okselpads' te koop. Die bevestig je met plakstrips aan je kleding.
Er bestaan ook T-shirts met ingenaaide okselpads.