Pijn aan mijn borstbeen/rug?

Al sinds enkele dagen heb ik extreme steekpijn op de plek waar als ik het goed heb me borstbeen zit, daarachter zit als het goed is me hart en dan me rug, juist? Nou, me hard zelf week niet of ik die voel, want de pijn is nou niet echt in het midden, maar bevind zich echt helemaal voor of juist helemaal achter. Maar, pijn doet het wel enorm.

Dokter zal zeggen dat het aan me gewicht ligt, dus, aan die man heb ik standaard niks. IK wil namelijk meer weten. Ik weet al dat het aan me gewicht licht. Maar ik wil nu ook weten of ik me hard voelt (als ik me pols meet is het normale snelheid zoals die altijd is geweest), of dat het gewoon me botten zijn die het nu echt begeven (wervelkolom dan).

Boeiende is dat ik vanacht een zeer realistische droom heb gehad, dat ik echt sneller zat te rennen dan de snelste man op aarde, werd ik wakker en ik had echt zo'n moment van, ff op adem komen, ik had geen ademtekort, maar, zeg maar, ik wou wel ff rust om die adem te nemen. Of dat relevant is, denk t.

Ik maak me extra zorgen omdat exact een jaar geleden, me tanden een hartaanval kreeg gevolgt door iets waardoor ze zo'n placemaker ding nodig heeft. Dus ja.

Toegevoegd na 35 minuten:
Het is wel zo dat ik afgelopen donderdag bij een grote brand was waar veel rook vandaan kwam, grijs tot zwart aan toe. Ik heb misschien enkele seconde het in zitten ademen, though, de problemen waren daarvoor al.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als u bij een inspanningtest (een paar keer de trap op en af) pijn op de borst krijgt zoals u omschrijft, dan is dat uw hart.
Laat uw bloed en longen onderzoeken op afwijkingen.
(diabetes, cholesterol etc) Bloeddruk en pols moeten binnen de normale waarden liggen.

Uw gewicht op die leeftijd is debet aan uw gezondheidsklachten.
Ongemerkt kunnen bovenomschreven items de zaak versnellen in negatieve zin.

Gelet op uw andere vragen bent u een ,,binnenvetter,, en kunt u uw emoties moeilijk uiten.
Maar struisvogelpolitiek bedrijven is geen optie door op voorhand niet naar uw huisarts te gaan omdat deze het op uw gewicht zal gooien, wat er dik in zit.

En een forum bezoeken om te vissen naar een oplossing die u als muziek in de oren klinkt is ook niet de juiste weg.

Kortom, vrees het ergste en ga naar uw huisarts.,
Het kan nog altijd meevallen na het consult.

Vernemen wij nog wat van u?
Dat maakt de vraag compleet.
...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat je spierpijn hebt. Heb je iets gedaan zoals iets anders dan normaal? Het kan ook zijn dat je een goede verkoudheid te pakken hebt. Waarom denk je dat je gewicht een rol speelt? Nou, een heleboel vragen, maar bij twijfel ga toch maar een afspraak maken met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat je pas 20 jaar bent. Over het algemeen niet een reden om je al zorgen te maken over je hart.
Je geeft zelf aan dat je nogal overgewichtig bent (lees overgewicht hebt) en je dit van de dokter niet wil horen.

Ik denk dat de oorzaak van je probleem zit in de laatste regels van je bijna onleesbare verhaal.
De ingeademde rook kan zeker oorzaak zijn van je probleem. Toch kan ik dat vanaf hier niet beoordelen en zal je toch naar de huisarts moeten als je je bezorgd maakt.

Ik wil je nog wel even meegeven dat je Nederlands echt abominabel slecht is en dat het je had gesierd om de taal en spelfouten er eerst uit te halen voordat je zo'n stuk plaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stekende pijn is heel normaal voor jonge mannen. Het zijn meestal de spieren of gewrichten. Als je twijfelt zou je naar je huisarts kunnen gaan. Vertel je huisarts dan ook dat je je zorgen maakt over je hart, dan kan hij daar duidelijk uitleg over geven.

Je hart voel je normaal niet. Een hartinfarct (zuurstoftekort van het hart) voelt als een drukkend gevoel. Alsof er iets zwaars op je borstkas ligt en dat geeft een benauwend gevoel.

Je droom heeft hier verder niets mee te maken. Succes!