Wat te doen tegen keelpijn en hoesten?

Ik heb al ruim een week last van ontzettend last hoestbuien en keelpijn. Ik ben pas 16 en rook niet. Ook heb ik al diverse keeltabletten, strepsels en keelpilletjes geprobeerd maar het helpt allemaal niet. Weet iemand of dit gewoon een griep is of dat er iets anders aan de hand kan zijn, en wat ik eraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ivana
8 jaar geleden
Als je echt griep hebt, kan je niet meer op je benen staan Een keelontsteking is iets heel anders. Hoesten is een logische reactie van je lichaam op een ontsteking in je bronchiën. Ga als het langer duurt even bij de huisarts langs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor hoest heb je, een kriebelhoest, of een vastzittende hoest?
Griep heb je zeker niet.
Cryofiel
8 jaar geleden
"Al" ruim een week - dat is niet "al", het is gewoon ruim een week. Veel hoesten door een verkoudheid kan zomaar twee weken duren, met "rest-hoesten" gedurende nog enkele weken daarna. Als het na drie weken niet van aard verandert / niet minder wordt, kun je langs de huisarts gaan om te kijken of er iets ernstigs aan de hand is. Als de hoestbuien dag en nacht doorgaan en soms zo erg zijn dat je er bijna in stikt, zou het om kinkhoest kunnen gaan. In dat geval moet je zeker even langs de huisarts, zonder te wachten.
tinus1969
8 jaar geleden
En wat vond de huisarts ervan? Die kan die keel namelijk ZIEN. Wij op goeievraag moeten er maar een beetje naar raden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van die zgn medicijnen raak je alleen je geld kwijt . Wat helpt is simpel gorgelen met zout opgelost in gekookt water ( wel aflaten koelen :) ) daarna evt een zoet zuur snoepje . Het veelvuldig slikken helpt . Of met aspirine poeder in water opgelost gorgelelen. /maar slik niet alles door \ neem gewoon goedkope dropjes tussen door . Een zoute haring , zoute drop allemaal goed . Blijft het aan houden langer dan 2 weken en blijft het terug komen dan naar je huis arts . Btr schap
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit klinkt gewoon als een flinke verkoudheid.
Keelsnoepjes e.d. kunnen je keelpijn wat verzachten, maar ze genezen niets. Dit heeft inderdaad tijd nodig. Goed slapen, gezond eten en een dikke trui kunnen vast wel wat helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mocht het niet verdwijnen na een langere periode, wacht niet langer en breng een bezoekje aan de huisarts. Zelf heb ik continue last van gekriebel in mijn keel, waarschijnlijk de kou, zelfs in de zomer, ben er nooit naar de dokter mee gegaan, misschien ook niet echt slim, maar hoestsnoepjes van Anta Flu die rode helpen bij mij altijd en iets warms zoals een deken of sjaal helpt tegen de hoest en gekriebel in mijn keel, vooralsnog als ik moet slapen helpt een deken tegen mijn keel heel goed. GeKriebel en hoest gaan na een paar minuten weg.

Het beste antwoord

Normaal moet zo iets spontaan over gaan,als dit na een 10-tal dagen niet zo is wordt aangeraden eens je huisarts te raadplegen.
fremar