ik was gevallen en ik ben naar het ziekenhuis geweest, foto's laten maken ze konden niks zien mijn knie kraakt en knakt bij elke beweging wat heb ik?

ik was gevallen tijdens de gym les en kon mijn knie bijna niet buigen in het ziekenhuis konden ze niks zien. maar het word steeds erger en doet heel zeer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

heb vergelijkbaar megemaakt. 'n rontgonfoto kan alleen bodschade zichtbaar maken. bij mij is er daarna 'n mri scan gemaakt en daar kwam heelwat uit; vocht in knie gescheude binnen en buiten meniscus- beschadigde pees- vocht in bod (bod oedeem?). mogelijk heb je ook een of meerdere van deze aandoeningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je feitelijke vraag "wat heb ik", is hier niet te beantwoorden. Maar ik neem aan dat je dat weet: als een arts in het ziekenhuis, die o.a. röntgenapparatuur tot zijn beschikking heeft, niets bijzonders ziet, kunnen wij hier op GV natuurlijk niet méér weten.

Dit kan ik je wél vertellen: als er op de foto niets bijzonders te zien was, betekent dit dat het bot niet beschadigd is. Maar veel meer kun je niet zien op een foto. In deze gevallen wordt een foto gemaakt om te kijken of er niets gebroken is. Als de foto geen bijzonderheden laat zien, is er niets gebroken. Wat wél heel goed mogelijk is, is dat er een beschadiging is van de weke delen rondom je knie. Dat kun je op een foto namelijk niet zien. En dat kan van alles zijn, van een kneuzing of verrekking van de banden, tot schade aan het kraakbeen of de meniscus.

Dat kraken en knakken zou kunnen wijzen in de richting van een probleem met de meniscus, maar tegelijk kunnen er nog zóveel andere dingen aan de hand zijn, dat je daar zéker niet vanuit kunt gaan. Het lijkt me verstandig als je maandag contact opneemt met je (huis)arts. Die kan je knie verder onderzoeken, en indien nodig nog andere onderzoeken aanvragen. Het zou goed kunnen dat je knie nog te pijnlijk en misschien ook te dik is om hem nu goed te kunnen onderzoeken, dus dat je ook nu nog geen definitief antwoord krijgt op de vraag wat er aan de hand is. Als dat zo is, zul je waarschijnlijk het advies krijgen om het rustig aan te doen, en eventueel kan een drukverband aangelegd worden en/of kun je gebruik maken van krukken om de pijn te verminderen en je knie rust te geven. Let wel: het is NIET dat ik je nu dit advies geef, maar ik schets het mogelijke verloop als inderdaad blijkt dat op dit moment je knie nog niet goed te onderzoeken is. Het zou dus best kunnen dat het allemaal nog even duurt, maar hoe dan ook is het verstandig om contact op te nemen met je arts. Als daar in het ziekenhuis niets over is afgesproken, is je huisarts de aangewezen persoon om je nu verder te helpen. Doe het tot die tijd rustig aan, forceer niets en ga niet teveel lopen als dat erg pijnlijk is. Je kunt je knie nog koelen eventueel, en je zou paracetamol kunnen nemen tegen te pijn. En morgen je huisarts bellen.

Sterkte ermee, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou nu zoveel mogelijk met been omhoog moeten gaan zitten waarbij je knie hoger komt dan je heupen zodat het vocht weg kan en de knie koelen.
Als je knie opgezet is zit er vocht en dan is het ook moelijker te beoordelen als er toch meer aan de hand is.
Als je er echt helemaal niet op kunt staan het beste wel meteen teruggaan.
Je kunt je knie nog buigen zo te lezen,dus eerst proberen vocht te verminderen,dan kunnen ze eventueel nog een onderzoek doen die dan beter te beoordelen is.
veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon opnieuw gaan.. Ziekenhuis maakt vaak foutjes. Hadden ze bij mij ook, bij 2e scan bleken er een aantal stukjes los te zitten in mijn knie. Ben toen geopereerd en heb nu nergens meer last van!