Misselijk en dunne ontlasting

Ik ben sinds vanochtend heel erg misselijk en heb ik een gek gevoel in m'n maag. Ook heb ik dunne ontlasting en moet ik rennen naar de wc. Ik heb niks verkeerds gegeten gister. Wat zou ik kunnen hebben? Moet ik juist wel of juist niks eten? En wat is dan verstandig om te eten? Wat fruit misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zoiets ook een keet gehad. Het bleek gewoon een buikgriep te zijn. Veel naar de wc en overgeven en na 3 dagen was het over. misschien heb je hetzelfde misschien niet.
Beterschap

Het beste antwoord

Dat lijkt op een buikgriepje.
Diarree wordt meestal veroorzaakt door virussen of bacteriën. Deze komen het lichaam binnen door inslikken van besmet water of besmet voedsel. Je kan ook besmet raken door contact met iemand anders die diarree heeft. De virussen of bacteriën veroorzaken een ontsteking van de darmwand. De darmwand kan dan minder vocht opnemen. Daardoor wordt de ontlasting dun.

Erg vervelend natuurlijk.
Extra drinken is heel belangrijk! Om uitdroging te voorkomen!
Denk aan water, thee (niet te sterk) of bouillon.
Voor diarree is verder goed om ontbijtkoek/peperkoek te eten, beschuit en fruit. Wordt het weer een beetje dik van.

Zolang je geen koorts hebt is extra rust niet nodig, blijf juist in beweging, dat houdt de darmen ook op gang.
Wanneer je er koorts bij hebt veranderd de zaak een beetje, dus hou dat in de gaten.

Verder belangrijk dat je je handen goed wast iedere keer nadat je ontlasting hebt gehad.
Want de bacterieën zijn erg besmettelijk.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien diarree en geen melk producten eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beschuitje met suiker en slappe thee helpt bij mij altijd wel.

Beterschap :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een banaan is goed tegen diaree en als ik jauw was zauw ik kremberry sap gaan drinken is echt super voor de blaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik cranberry sap.
LEER NEDERLANDS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@vols, helemaal mee eens!
Klinkt als een buikgriepje.
In zo'n geval geeft het lijf heel goed aan waar het wel of geen zin in heeft. Denk aan een pizza en je wordt spontaan misselijk...

Probeer iig voldoende te drinken: water, slappe thee of bouillion (zout!)
Qua eten kun je denken aan beschuitje met suiker of rookvlees, stukje fruit.

Zorg dat je voeten lekker warm blijven. Dat voelt aangenamer.

Zodra je je weer beter gaat voelen, zul je merken dat je weer trek krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks verkeerds gegeten, maar mischien toch iets wat niet helemaal goed meer was. Kan altijd.
Of gewoon een koutje gepakt.

Niet te ver van de wc af gaan, voorlopig. En rustig aan. Geroosterd boterhammetje of toast of beschuit. En tussen de middag kop bouillon.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Milady, gaat het weer een beetje beter met je?