mijn kaken zitten vast kan ze niet heel wijd openen , wat moet ik doen?

ik heb all gekeken wat het is en ik zie dat er een spier achter mijn kiezen verstijfd is.. , ik kan mijn kaken nauwelijks openen het enigste wat ik kan eten is kippensoep , ik probeerde laast een bigmac te eten maar dat lukte helemaal niet, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteen naar de arts ermee!

Het beste antwoord

Met 2 vingers voorzichtig je kaken openduwen, als het pijn doet stoppen en later opnieuw proberen.

(eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

flink tijgerbalsem onder je kaak en in je nek achterop smeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad, en steeds vaker, nu knakt me kaak soms, ik moet zelf een kaakoperatie doorstaan wil ik hier echt vanaf zijn.. dit valt gelukkig binnen de basisverzekering :) Als je wilt weten hoe de situatie bij jou is zou je toch naar de doctor moeten gaan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat knakken al m'n leven lang maar ben er nooit voor naar een arts geweest. Kun je er wat meer over vertellen? Wat loopt er vast/blijft ergens achter hangen? Dat vraag ik me al een tijdje af. Bij mij knakt het links in m'n kaak, vooral als ik met m'n onderkaak naar links ga en dan m'n mond open. Na een langdurig tandartsbezoek zit ik ook vast, maar het knakken had ik al voor die tijd.
Je zou een magnesium supplement kunnen proberen. Dat kan helpen je spieren te ontspannen.

Maar als het echt zo erg is als je schrijft, zou ik niet op soep proberen te blijven leven, maar toch echt even de huisarts om raad vragen.