Ik heb vaak en veel last van mijn maag omdat ik een spastische darm heb. Wat kan ik er tegen doen?

Ik heb zo ongeveer om de paar weken heel erg veel last van mijn maag, dat houdt vooral in dat ik kotsmisselijk ben en dat is heel vervelend als ik op school zit. Wat kan ik dus doen om die misselijkheid/buikpijn te onderdrukken als ik in zo'n periode zit?

Toegevoegd na 15 uur:
Hartstikke bedankt iedereen voor het antwoorden! Ik ga alle tips eens uitproberen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorg dat je voldoende vezels eet, zoals bijv. in bruin brood. Ik kreeg het advies om zemelen te eten,dit deed ik door de yoghurt.

Probeer eens een tijd geen vlees te eten, vlees ligt vaak heel erg zwaar op de maag,vaak zie je dan snel een verbetering.

En wat ook goed werkt: verminder zoetigheid. Sinds ik geen vlees meer eet en weinig zoetigheid, is de misselijkheid en krampen enorm afgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een kennis van me heeft ook last van een spastische darm gehad. Hij vertelde me dat sinds hij een paar keer per week ging zwemmen het een heel stuk beter ging. Misschien ook goed voor jou?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik hoorde inderdaad ooit eens dat veel beweging goed is. Kan ik inderdaad eens proberen, bedankt!
In het uiterste geval maagmedicatie. Goed kauwen, kleine beetjes eten i.p.v. hele maaltijd , voldoende vocht innemen, gekruid eten en eten waar je winderig van wordt vermijden, naast alle dingen die je uit voorzorg doet vanwege je spastische darm. Verder alle huismiddeltjes die zwangere vrouwen tegen misselijkheid gebruiken, zoals gele vla eten, gemberthee enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoihoi,

Ikzelf heb ook een spastische darm. Hierbij ben ik nooit misselijk!! Wel veel buikpijn en natuurlijk een wisselende ontlasting.

Voor de buikpijn moet je vooral goed opletten dat je vezelrijk voedsel en gezond voedsel eet zoals groentes en fruit. Niet te scherpe kruiden, te zoete producten waar veel suiker inzit, kolen en vet...

Als je veel last hebt van je maag zou ik even naar de dokter gaan. Er kan natuurlijk iets anders aan de hand zijn.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een spastische darm hebt kun je het beste ook priklimonade en te veel suiker vermijden. Als je veel misselijk bent, kan het zijn dat je darmen te vol zitten en je eten niet goed kan doorzakken! Van de huisarts kun je een poedertje krijgen met extra vezels om de darmen weer in beweging te zetten, waardoor ze iets meer hun best gaan doen te ontlasten! Deze poedertjes heten Metamucil of Movicolon! Succes ermee