Is pijn in de onderbuik logisch tijdens je menstruatie?

Wanneer ik ongesteld ben heb ik last van me onderbuik (vooral bij druk zetten of als ik te lang plassen ophoud) ik vraag me af of dit normaal dit. Als ik niet ongesteld ben heb ik er veel minder last van dan voel ik alleen pijn als ik te lang gewacht heb met plassen. Dus ik vraag me af of het me blaas of me baarmoeder is. Langs de huisarts gaan durf ik niet, ik ben bang voor de uitslagen van een huisarts.

een jaar geleden
1.4K
Pieterke
een jaar geleden
Dat is niet abnormaal hoor, komt vaker voor.
tinus1969
een jaar geleden
Is er een reden dat je bang bent voor de uitslagen van de huisarts?
Ritsuka
een jaar geleden
Te lang wachten met plassen is niet goed voor je
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Klinkt heel logisch

Antwoorden (1)

Ja, dat gebeurt vaker.
Als je ongesteld bent of bijna wordt, kun je pijn en krampen hebben in je onderbuik.
Het is vervelend, maar kan geen kwaad.
Wat helpt is ontspannen: door rust, een warme kruik, bad, massage of oefeningen.
Neem zo nodig een pijnstiller.
.
Een volle blaas kan ook pijn in de onderbuik geven.
Zelf zou ik banger zijn voor de uitslag van een onbekend iemand op GoeieVraag, dan van een huisarts die je kent en echt kan helpen...
Toegevoegd op 03 oktober 2022 07:19: tekst
SimonV
een jaar geleden