Hoe kan je het beste wakker blijven. Tijdens ziek zijn.?

Sinds ik ziek ben (6 maanden oorzaak nog onbekend )
Kan ik niet meer langer als 4 uur wakker zijn, en moet ik er ong 3 uur bijslapen wil ik nog weer 4 uur wakker zijn.
In de nacht slaap ik al als ik mijn kussen zie, en heb meer dan 12 uur slaap nodig om überhaupt uit bed te komen.
Overdag komt er niets uit mijn handen en komt alles op mijn man neer. Huishouden kinderen alles.
Ik voel mij zo waardeloos daaronder. Hoe blijf ik wakker. Want zodra ik zit slaap ik. Dan word ik in lig stand wakker met een dekentje en het gordijn gesloten. Hij is nu dus nog steeds heel begripvol.
Zelf denk ik dat de oorzaak bij mijn 9 narcoses ligt van januari tot november afgelopen jaar. Maar zou dat überhaupt kunnen?
Zoja. Hoe word ik dat weer gezond en vitaal.
Ik kan dus bijna niets meer he. Stofzuigen betekent 2 uur slapen. Pff

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zegt: "Zelf denk ik dat de oorzaak bij mijn 9 narcoses ligt van januari tot november afgelopen jaar."

Je bent dus negen keer geopereerd in het afgelopen jaar! Je bent dus kennelijk erg ziek geweest, en misschien nog steeds ziek of aan het herstellen. Los van de ziekte: negen keer onder het mes gaan in krap een jaar tijd is niet niks! Je lichaam heeft veel te verduren gehad.

Ik ben geen medicus en ik weet niet wat jou mankeert, maar als ik jou was zou ik toegeven aan de vermoeidheid en alle rust pakken die je pakken kan. En daarnaast zou ik gaan praten met de huisarts of specialist en dit probleem aan hem/haar voorleggen. Blijf niet in je eentje zitten tobben, daar schiet je niets mee op. Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geef het de tijd. Je lichaam heeft het nodig. Je man begrijpt dat kennelijk. 9 narcoses is niet niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hoef jij niks te zeggen en je krijgt een + haha daarentegen als ik je antwoorden lees verdien je het ook! voor de verandering, een + van mij.
Weet je dat slapen het beste medicijn is!!

Je man begrijpt kennelijk dat je het nodig hebt, na zoveel operaties, rust uit en wees dankbaar dat je man je zo bijstaat!

Misschien als je lichaam het toelaat en je de moed verzamelen kan, loop even een straatje om, en bouw het elke dag een beetje op.

Beterschap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van bewegen blijf je het beste wakker, maar als een rondje stofzuigen gelijkstaat aan een halve marathon is enige bescheidenheid op zijn plaats.
Er zijn maar drie dingen die je gezond maken:
goed slapen
goed bewegen
en goed eten.
Goed slapen kun je gelukkig al, bewegen probeer je ook al knap, over het eten schrijf je niet, maar een man die je met een dekentje toedekt zal ook wel kijken of je je vitamientjes binnenkrijgt.
Houd dus maar goede moed, Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd en na een woensdag gaat de zon weer meer schijnen, misschien kun je daar eventjes van genieten.
Veel sterkte en zet 'm op :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoeidheid kunnen verschillende factoren zijn.
Wat jij daar verteld kunnen echt verschillende kanten op gaan ik raad je aan zeer dringend bloedafname te doen daarin kunnen ze zeer veel zien. De symptomen die jij daar zegt had ik ook gehad en de uitslag was zeer ernstig na bloedafname. Had ook veel te lang gewacht daarom raad ik je echt aan om bloedafname te doen zeer dringend zelfs.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je bijna niets meer kan doen enz kan dit duiden op te lage hemoglobine ( roede bloedcellen) ik zeg ook niet dat dit is maar het kan ene bloedarmoede zijn om dat uit te sluiten en vele andere ziekten raad ik je echt nogmaals bloedafname te doen liefst vandaag dan morgen. Groetjes

Toegevoegd na 2 minuten:
bedoel rode bloedcellen in de plaats van roede bloedcellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nuttige bijdrage +