Als het te koud is in je huis, wat voor effect heeft dit dan op je lichaam?

Kan het constante hoofdpijn tot gevolg hebben?

Toegevoegd na 22 minuten:
Situatieschets:
Kamer van ongeveer 5 bij 5.
Isolatie redelijk
Enkel glas
2 ramen
1 raam op een kier open (al paar dagen)
Kachel uit

Er is geen thermometer dus heb geen idee hoe warm het binnen was. Buiten was het tussen de 6 en 10 graden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Dat kan, bedenk: je hoofd heel veel warmte verliest en als dat teveel wordt kunnen de bloedvaten in hoofdhuid of spieren samentrekken met het gevolg dat je hoofdpijn kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat kan heb ik ook last van Dus gaat de kachel iets hoger

Toegevoegd na 23 minuten:
Lekker koud dus in dat huis van je graadje of 6 dus
13 jaar geleden
dat zou kunnen
ikzelf krijg altijd hoofdpijn als het heel heet is maar ieder lichaam is natuurlijk anders
als het koud is kan je ook gaan rillen ,stijve spieren krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heeft niets met koude te maken,maar met de vogtigheid in huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..... en het effect kan ook zijn dat je kippenvel krijgt en meestal zet je dan vanzelf de verwarming wat hoger of je trekt een dikke trui aan. Of je er echt hoofdpijn van krijgt...Ik denk dat het dan haast moet vriezen in huis en zover zal het niet komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de isolatie redelijk is, is de kans groot dat de binnentemperatuur toch redelijk constant is.
Ik heb thuis altijd een raam open (zo ver dat m'n katten erdoor kunnen), maar ik woon wel in een huis uit de jaren tachtig: geïsoleerde muren en dergelijke.
Pas bij weer dat we nu hebben, zakt de temperatuur in de huiskamer (met het open raam) onder de 16 graden, en in de slaapkamer (tussendeuren staan ook altijd op een kier) is het warmer.
Als ik het koud krijg, trek ik een trui aan, en zodra het echt kouder gaat worden (gaat eraan komen), dan gaat de verwarming op 18 graden en zal het raam alleen op verzoek ('Mauw!') open gaan ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou hier in huis is het 7 graden niks mis mee kleed mij warm ben te arm om te stoken