hoe gebruik je cpd-olie in een E-sigaret?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.e-sigaret-dampen.nl/e-sigaret/mogelijk-5-doden-door-e-sigaret/

Antwoorden (1)

Je kunt beter CBD e-liquid gebruiken. In tegenstelling tot normale e-liquids wordt er bij CBD e-liquid in plaats van nicotine CBD toegevoegd. Dit is een oplossing van propyleen glycol (PG) en plantaardige glycerol (VG), die CBD bevat.

Begin altijd met een lagere dosis en bouw deze daarna geleidelijk op om het effect tot een gewenst niveau te brengen.
Een persoon van 90 kg kan het beste starten met een dosis van 15 mg tot 18 mg CBD.
Een persoon van 60 kg kan het beste starten met een dosis van 12 mg tot 15 mg CBD.

Instructies voor het vullen van een Clearomizer type Crystal 2, CE 10+, Vivi Nova, Yago, X3, Mini en Volimizer:
1. Draai de “Drip” van de clearomizer/volimizer
2. Vul de “Cone” met vloeistof (tegen binnenwand van het buisje houden)..
3. Schroef de clearomizer/volimizer weer in elkaar. Wacht 5 minuten of rol de clearomizer/volimizer even in je hand (zodat de “heater” de vloeistof goed kan opnemen)

Instructies voor het vullen van een Clearomizer type CE 11 en Clearomizer Atom (nieuw):
1. Draai de “batterij van de clearomizer
2. Hou de clearomizer ondersteboven.
3. Draai de “Cone” los van de “sleeve”.
4. Vul de “Cone” met vloeistof (tegen binnenwand van het buisje houden).
5. Schroef de clearomizer/volimizer weer in elkaar. Wacht 5 minuten of rol de clearomizer/volimizer even in je hand (zodat de “heater” de vloeistof goed kan opnemen)

Meestal inhaleer je CBD e-liquid 1 tot 2 keer per dag met enkele trekjes per keer.
Na elke trek neem je een korte pauze van enkele minuten.
4 jaar geleden
Z512099
4 jaar geleden
Even ‘propylene glycol‘ opgezocht, is behoorlijk giftig en mogelijk kankerverwekkend:
https://www.rivm.nl/tabak/toevoegingen-aan-tabak/propyleenglycol
(zonder afbreuk van uw antwoord).
SimonV
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Propyleen glycol is wel goedgekeurd voor consumentengebruik, maar MOGELIJK dus niet zo gezond:
Blootstelling aan propyleenglycol wordt beschouwd als mogelijke veroorzaker van gezondheidsproblemen, omdat het naast de bovengenoemde irritaties ook schadelijke stoffen vormt tijdens verbranding. Het gaat hier onder andere om de chemische stof propeenoxide, die door het International Agency for Research on Cancer (een vooraanstaand instituut in kankeronderzoek) is geclassificeerd als mogelijk kankerverwekkend.
Rieneke1
4 jaar geleden
@Z512099 Het vormt, toegevoegd aan tabak, schadelijke stoffen bij verbranding. Bij een e-sigaret is er van verbranding geen sprake.