Wat is het effect van 1 keeralcohol drinken op je hersenactiviteit nadat het uit je lichaam is?

Ik voel mij na 1 keer alcohol drinken namelijk minder scherp, mijn reactievermogen is trager en mijn geheugen is slechter. En het is een week sinds ik 1 keer alcohol heb gedronken.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
Pieterke
2 jaar geleden
1x 1 glas of 1x een meerdere glazen? In het laatste geval: Hoeveel glazen dan? En wat heb je dan gedronken?
tinus1969
2 jaar geleden
En hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik ben 17 en heb ongeveer 4 of 5 glazen bier gedronken en een desperado.
Pieterke
2 jaar geleden
@iemand2: Dat vind ik best veel, zeker voor een eerste keer. Het is normaal dat je daar last van krijgt maar het lijkt me niet dat je klachten daar nu nog van kunnen komen. Misschien moet je een keer naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja dat is een goed idee

Antwoorden (1)

Een eenmalige blootstelling doet niets met je hersens.
Alleen als iemand gedurende lange tijd, zwaar drinkt (meer dan 25 glazen alcohol per week), loopt hij of zij risico op hersenbeschadiging.