Alcohol verwijdt de bloedvaatjes, dus het is helemaal niet gek als je rode vlekken krijgt na een glaasje wijn. Ook zonder allergie.

Daarnaast zou je een allergische reactie kunnen krijgen door het drinken van alcohol.
Maar veel mensen denken dat ze last hebben van een allergie wanneer het lichaam raar reageert na het eten of drinken van iets. Gelukkig is het zo dat maar 2% van de bevolking daadwerkelijk een allergie heeft. Wanneer jouw lichaam raar reageert nadat je iets hebt gegeten, dan is de kans groter dat je eigenlijk een voedselintolerantie hebt.
Veel voorkomende klachten bij een alcoholintoleratie zijn:
• Jeuk aan je neus, ogen of mond
• Huiduitslag en jeukende huid
• Opzwellen van het gezicht en/of keel
• Rood worden in het gezicht
• Een rode of lopende neus of een verstopte neus
• Erger worden van astmatische klachten
• Verhoogde hartslag
• Buikpijn
• Ademhalingsmoeilijkheden
• Lage bloeddruk
• Migraine
• Misselijkheid en overgeven
• Diarree
(Het alcoholpercentage van Smirnoff Ice is te vergelijken met dat van bier)
Toegevoegd op 03 juni 2021 09:23: bron, tekst