Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn beugel is kapot en de orthodonthist is op vakantie, wat nu?

Gisteren knapte er opeens een draadje aan mijn blokbeugel, we wouden wel bellen, maar mijn ortho is gesloten tot 1 november. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die paar dagen tot maandag kan het wel hebben. Gewoon wachten tot maandag en dan een spoed afspraak om eea te laten repareren. Op dit soort termijnen gaan vervangende tandartsen en orthodontisten niet graag aan 'andermans werk' sleutelen. Als je ortho nog weken weg zou zijn zou je een andeere ortho kunnen bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

vraag het aan een tandarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo gek is dat toch niet, de tandarts kan het misschien niet maken, maar mijn tandarts heeft er toch wel zoveel kijk op dat hij kan adviseren of je zolang kunt wachten. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige tandartsen doen zelfs ook het hele beugelgebeuren erbij.. dus mij klinkt het ook niet zo gek in de oren.
meestal zijn er ook vervangende orthodontisten die in deze gevallen waarnemen .
je zou even je eigen tandarts kunnen bellen en hem vragen wie de dienst doende is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor noodsituaties kun je het beste proberen een orthodontist in je buurt te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zelf geen last van hebt (draadje zit niet te prikken in je tandvlees ofzo), kan je gerust wachten tot je eigen ortho terug is. Heb je er wel last van zoek dan een andere ortho (of tandarts) die het kan verwijderen of ombuigen zodat het geen pijn meer doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel de orthodontist deze is verplicht een telefoon nummer van een vervangende ortho op het antwoord apparaat achter te laten voor dit soort gevallen. Dit nummer kan je dan bellen. Mocht er helemaal niets op staan kan je altijd je tandarts bellen en deze om raad vragen. Sommige tandartsen kunnen ook orthodontische behandelingen uitvoeren en daarom kan het zij dat je eigen tandarts bijv hem tijdelijk vast kan maken. En asl hij helemaal niets kan dan heb je in iedergeval advies en geruststelling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding