Rare witte plek bij verstandskies wat is dit?

Afgelopen maandag verstandskiezen laten trekken aan een kant. Nu zit er al sinds ik het gaasje heb weggehaald een soort vel, wit van kleur. Het voelt aan als gewoon tandvlees maar het zit ook vast aan de wond (gehecht). Ik heb ook al gegoogled en kom vooral op fibrine uit, dit is het zeker niet aangezien het er al op zit sinds ze getrokken zijn. Wie weet wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Gebit
7.7K

Antwoorden (2)

Het stolsel dat in het gat zit, is vaak wittig van kleur en heet fibrine. Het is trouwens heel belangrijk voor de genezing dat dat stolsel blijft zitten. Het dient als een korstje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja dat dacht ik dus ook. Maar het hangt er echt helemaal achter totaal niet over de wond. De wond is gehecht aan de wangzijde dus dat lijkt me ook vreemd
Dat is nieuw groeiend tandvlees. Omdat dit in wording is - om de plek waar de verstandskies zat te bedekken - is het nog niet doorbloed. Daardoor is het wit in plaats van roze. Het is dus niet raar maar normaal!
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedanjt voor je reactie! Het zit er al sinds ik het gaasje heb weggehaald, dat was ongeveer 2 uur nadat ze weggehaald waren. Denk niet dat er zo snel nieuw tandvlees groeit.
Amadea
5 jaar geleden
Toch wel. Zo snel zit er toch ook al een korstje op een wondje elders op je lichaam? De epitheelcellen gaan direct aan de slag om nieuw weefsel te vormen.