Kiespijn en de tandarts kan niets vinden? Wat nu?

Mijn zoon heeft het hele weekend kiespijn gehad, net naar de tandarts geweest, maar ondanks uitgebreid zoeken is er niets gevonden. Woensdag terug komen.
Pijnstillers gekregen en afwachten.
Wat kan toch de oorzaak zijn? Iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Gebit
24.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook foto's gemaakt, was niets op te zien en hij heeft echt veel pijn. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zenuwpijn kan ontzettend zeer doen, je kan dit alleen maar bekijken als de pijn niet weggaat door te boren. Onderschat deze pijn echt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie het antwoord van Lora!

Het beste antwoord

Het kan een oorontsteking zijn. Kiespijn kan voelen als een oorontsteking en andersom.

Voorlopig zou ik het advies van de tandarts volgen, gewoon die pijnstillers nemen en over een paar dagen terugkomen.

Maar neem daarnaast ook 2 maal daags zijn temperatuur op. Als het een ontsteking is kun je daar echt heel ziek van worden zijn antibiotica nodig. Dus, als je zoon koorts krijgt direct de tandarts of evt. dokter bellen.

Als er niets te vinden is is er nu verder ook niet zoveel aan te doen. Dus even wachten tot woensdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, zal zijn temperatuur in de gaten houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is woensdag toch een wortelkanaal behandeling gedaan, gelukkig wordt de pijn elke dag minder en heeft hij ook een antibiotica kuur gehad.
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (9)

Het kan ook zijn dat hij naar aanleiding van een eerdere verkoudheid nu een bijholte-onsteking heeft. In de kaakholte kan dit enerm pijn doen aan de kiezen en bij het eten. De pijn zit dan bovenin en bij kunnen gaat het kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt
Neem aan dat de tandarts ook foto's heeft gemaakt. En kan uitsluiten dat er geen nieuwe kies onder zit die vreselijk drukt of scheef groeit.

Is dit uitgesloten dus ook geen gaatjes. Dan zal hij aan moeten geven waar hij denkt dat de pijn zit. Pijn kan verplaatsen en je denkt links voor maar links achter kan het vandaan komen.

Mijn man heeft dit ook gehad en de tandarts heeft een spuit gezet waar hij het dacht. Met de verdoving kan hij aangeven dat de pijn weg is. Dan zit je al echt in het juiste gebied. Hij is toch gaan boren en ontdekte een vieze ontsteking aan de zenuw.
En een ontstoken zenuw die niet te zien is op de foto kan je aannemen dat dit echt pijn doet. Als ze dit niet hadden gedaan bleef hij last houden.

Koop in ieder geval Elmex (groen op de tube)tandpasta tegen gevoelige tanden en ook het mondwater hiervan, zodat je voor de zekerheid over het gebit een beschermlaag komt te liggen.

Het hele weekend last en nu tot woensdag, duurt dan wel erg lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen hebben ook kiespijn als ze zich ergens druk over maken; zeker kun je daar van zijn als de kiespijn zich verplaatst naar een andere kies of zelfs kaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens zo iets meegemaakt, maar ik had er geen heel weekend last van.

Ik ging zaterdag avond stappen met een vriendin, en toen kreeg ik ineens erg tandpijn, toen zijn we naar huis gegaan.
Ik heb er de hele nacht nog last van gehad, en de volgende dag werd ik wakker met een dikke wang, had zich een abces gevormt, maar de pijn was over.

Toen ben ik naar de tandarts gegaan die zondag dienst had.
Die heeft toen een gat geboord achter in de tand, zodat alle troep eruit kon.
Ik moest 2 dagen aan dat gat zuigen om al de rommel eruit te krijgen (smakelijk)
2dagen later kwam ik terug bij de tandarts, en heeft hij de boel schoon gemaakt en er een stifje in gezet.
En daarna een witte vulling het gat weer dicht gemaakt.
Ik loop nu dus met een orginelen, maar dode tand rond.

Bij mij ging dit proces heel snel, het kan zijn dat het bij u zoon ook dit is, alleen dat het langzamer gaat.

Ik hoop dat het iets onschuldigers is.

Heel veel sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat een tand gebroken is. Als dat zo is breekt hij op een goede moment, na een eten van een nootje of zo, helemaal af. Dit heb ik ook gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ook zo iets. Er zat een ruime waarin een 2 Euro munt in kon ronddraaien onder mijn hoektand in mijn bovenkaak. Geen tandarts had dat bewust gezien. Het ontstak regelmatig. Ik heb er jaren mee gelopen. Uiteindelijk heeft de kaakchirurg de holte geopend, schoongemaakt en gevuld met koeienbot preparaat. Na twee jaar is het hele gat weer opgevuld met eigen bot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiespijn kan vele oorzaken van hebben. Maar wat je eraan kan doen, zie mijn vorige vraag.
Beterschap voor je zoon..
http://m.goeievraag.nl/vraag/24310
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan natuurlijk zijn dat er wel iets met de kies is, maar de tandarts erover heen heeft gekeken, je zou een second opinion kunnen vragen bij een andere tandarts.
Maar het kan ook dat er wel iets mis is met zijn kies, maar dat het gewoon nog niet zichtbaar is (op foto's). Wat je dan moet doen, zou ik echt niet weten.

Maar het kan ook zijn dat je zoon niet daadwerkelijk pijn aan zijn kies heeft, maar aften in zijn mond heeft. Dat zijn een soort kleine ontstekingen, die in de binnenkant van je wang, je tong en je tandvlees kunnen zitten. In het begin ziet het eruit als een wit plekje, later ontstaat er een gaatje in de huid.
Als ik eentje op mijn tandvlees heb, voel ik die soms niet, maar heb ik wel de hele tijd pijn in de tanden die daar in de buurt zitten. Het voelt bij mij wel anders dan kiespijn, maar ik kan me best voorstellen dat niet iedereen dat onderscheid duidelijk kan voelen. En dus denkt dat er iets met zijn tanden is, terwijl het eigenlijk een (nog niet zichtbare) aft is.

Het kan ook zijn dat zijn tandvlees ontstoken is, dat kan ook een soort pijn in je tanden veroorzaken, maar dan lijkt mij dat de tandarts dat wel gezien moet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij kwam het vanuit mijn oren geen oorpijn maar wel het gevoel dat mijn oren altijd dichtzitten,heb hier neusspay voor gekregen mijn oren zitten nog dicht maar de kiespijn is over.Ook wil de chamodent pilletjes helpen eigelijk zijn ze voor 't doorbreken van de kiezen bij kleine kinderen maar bij mijn kids hebben ze wonderen verricht bij oor en tand/kiespijn.

Sterkte