Wat veroorzaakt de witte slijmerige substantie op mijn tong?

Geen fris onderwerp maar wellicht hebben jullie er ook allemaal mee te maken. Mijn tong heeft altijd een soort van witte "uitslag" (Brrrrrrr). Met een zogenaamde 'tongschraper' schraap ik dat er iedere morgen wel vanaf maar fris is anders!
Waar komt dit vandaan en hoe voorkom ik die zooi?
Oh ja, ik poets mijn tanden 3 à 4 x per dag dus daar ligt het niet aan!
Greetz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.4K

Het beste antwoord

Veel mensen hebben dit probleem, zeker als ze een dagje ouder worden. Het is een redelijk normaal verschijnsel. Veel volkeren hebben daarom de gewoonte om bij hun mondhygiëne ook dagelijks hun tong te reinigen. Het zijn vooral bacteriën die voor de aanslag zorgen. In veel gevallen wordt een slechte adem veroorzaakt door tongaanslag. Het regelmatig schoonmaken van je tong is (naast goede gebitsverzorging) het enige wat je ertegen kunt doen.
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bacterie in mond. Even langs bij huisarts.