bult in wang na trekken verstandskiezen, wat kan dit zijn?

Afgelopen donderdagochtend mijn 2 rechter verstandskiezen laten trekken/snijden door de kaakchirurg. De dagen daarna geen last gehad van de wonden. Tot gisternacht, mijn wang werd opeens erg pijnlijk en dik. Als ik aan mijn wang voel dan lijkt het net Alsof er een halve ei in zit. Heb vanochtend het ziekenhuis gebeld en de assistente zei dat het mogelijk een bloeduitstorting is. Maar als is het erger word moet ik morgen weer terug bellen. Alleen de pijn/zwelling worden niet erger maar het word ook niet minder... Kan het een (beginnende) ontsteking zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
16.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Had ik ook eens, ook na het trekken van een verstandskies. Foto's gemaakt om te kijken of er misschien een botsplinter in de wang zat, maar nee, niks te zien. Antibiotica heeft het opgelost.
Beterschap.

Antwoorden (1)

Ja dat kan. Het kan inderdaad een bloeduitstorting of gewoon vochtophoping zijn, maar ook het begin van een ontsteking. Hou dus vooral goed in de gaten of je koorts krijgt.
Je hebt in principe het juiste advies gekregen ; even afwachten, en als het niet beter of zelfs erger wordt, aan de bel trekken.