Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je ingeschreven staan bij een tandarts?

Ik wil me 'uitschrijven' bij mijn huidige tandarts.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, dat is geen verplichting en ook mag je zelf weten of je de half jaarlijkse controle wel of niet laat uitvoeren. Alleen of dat verstandig is, dat is een tweede.

Mocht je op een bepaald moment in de toekomst toch naar een tandarts gaan, heb je grote kans dat je eerst op eigen kosten je gebit zal moeten laten saneren voordat een verzekeraar jouw behandeling verder zal willen vergoeden.

Als je de vraag anders bedoelde, meer in de zin van "mag ik mij bij elke tandarts laten behandelen zonder dat ik mij wil committeren steeds bij hem terug te komen", dan is het antwoord dat elke tandarts zijn eigen beleid mag bepalen. Maar ook dan zal hij weer gebonden zijn aan afspraken met de verzekeraars.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat hoeft niet je hoef je ook niet uit te schrijven dan.
Je kan je zelf inschrijven bij een ander wanneer je dat zelf wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe hoeft het niet, maar het is wel aan te raden. Vaak moet je voor een behandeling ingeschreven staan, en als dat al niet zo is, zul je vaak de hele rekening in een keer, ter plekke, moeten betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding