Vanmorgen voelde mijn mond heel slijmerig aan. Ik kon er ineens allemaal witte slijmerige 'velletjes' uittrekken .. Ik ben bezorgd. Wie weet wat t is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
16.3K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe groot die velletjes waren, maar als ik net mijn tanden gepoetst heb (met anti-tandsteen van prodent) en dan ga fietsen (racefiets) dan heb ik na een tijdje ook van die witte (kleine) slijmvelletjes op mijn lippen zitten. 's Ochtends niet heel vaak trouwens, maar dat komt omdat ik 's avonds meestal met paradontax poets (is rozig).

Ik denk dus niet dat het schimmel is, misschien een koudje en anders de 'after effects' van witte tandpasta.

Maar als je gisteravond je tanden niet gepoetst hebt, en je bent absoluut niet verkouden, en het is morgen precies hetzelfde. Dan kan een telefoontje geen kwaad. Wij zijn tenslotte geen medische helden die op afstand een juiste diagnose kunnen stellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou wel goed kunnen! Ik heb ook een nieuwe tandpasta en die schuimt als n tierelier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, waarschijnlijk geen horrorverhalen over schimmels dus! Ik weet alleen nog niet zo goed wat je er tegen kan doen (behalve andere tandpasta kopen), misschien dat ik niet goed genoeg uitspoel met water ofzo (neem ik de tijd niet voor 's ochtends).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord. Vooral aan de binnenkant van je onderlip heb je dan die velletjes he? Dat Slijmerige komt omdat je mond vochtig is. Totaal onschuldig verder.

Andere antwoorden (3)

Ik heb dat altijd als ik verkouden bent etc. dan adem je automatisch door je mond ipv je neus. Daardoor kan er slijm ontstaan, op mijn gehemelte en velletjes aan mijn lippen heb ik dan. Als dat het is, is er verder niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een schimmel zijn. Mondschimmel, spruw of candidose wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een schimmel uit de candida groep. Deze schimmel komt van nature in de mond voor maar geeft in het algemeen geen aanleiding tot klachten. Pas als er een overmatige groei optreedt kan dit leiden tot een ontsteking. Deze groei kan optreden als de bacteriën die de schimmel normaal onder controle houden te gering worden door bijv. het gebruik van antibiotica of als de weerstand om een andere reden laag is.
Ga naar de huisarts voor een juiste diagnose en behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mot er niet aan denken... mondschimmel... maar hoe komt dat daar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is dat gele spul op je tong en niet op je lippen -.-
dat heb je inderdaad van nature. de velltjes op de lippen zijn een teken van vitamine tekort of vocht te kort.
Het lijkt op een schimmel mond goed spoelen met zout water.. En naar de dokter