Wanneer mag je roken na trekken van verstandskies?

Waneer mag je roken als je verstandskies eruit is getrokken? Mijn kies is namelijk vanochtend getrokken en mijn tandarts zei 24 uur' maar een vriendin van mij mocht 2 weken niet roken! Dit verschil is wel extreem. Daarom mijn vraag! Het enige verschil tussen mij en haar, was dat zij 2 verstandskiezen liet trekken en ik 1tje.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
3.9K
Amadea
8 jaar geleden
Bij de vriendin is de verwijdering vermoedelijk operatief gebeurd, dus niet door een tandarts maar door een kaakchirurg. Als er dieper gesneden moet worden duurt het langer voor de wonden genezen, dus is een langere stoptijd voor rokers nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/vraag/66322/verstandskies-trekken-roken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij verstandig om minimaal 3 dagen te wachten. Zo voorkom je dat er vuil van het roken in de wond terecht komt en is het genezingsproces al enigszins op gang gekomen. Hoe langer je wacht hoe beter natuurlijk.
dudemeister
8 jaar geleden
wanneer roken?
want....
je bent bang voor aanslag op het onstane gaatje?
maak je liever druk over de nicotine op de rest van je lichaam

Antwoorden (1)

Een dag proberen niet te roken is oke. Twee weken niet roken is wel heel erg overdreven.