Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Listerine uitspugen en spoelen?

Ik gebruik listerine na het tanden poetsen maar moet ik nadat ik het heb ingenomen en 30 seconden in mijn mond gezeten heb spuug ik het uit. Moet ik het dan daarbij laten of moet ik mijn mond dan ook nog spoelen met water? Of is er dan geen resultaat?

Toegevoegd na 6 minuten:
En stel ik spoel het niet met water blijft er altijd wel wat zitten als ik dit dan doorslik is dit dan erg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Knap dat je het volhoudt, 30 seconden dat sterke spul. Staat op de fles, ik weet het.

Niet met water naspoelen, want Listerine werkt nog wat na. Met water zou je dat te niet doen.

Ietsje doorslikken is geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je mag het zo laten,zeker niet met water naspoelen of je neemt een deel van de werking af.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Niet naspoelen! (staat ook op de fles als het goed is) Zo werkt het het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk hoor je 30 seconden te spoelen, alles uit te spugen en dan verder niets te doen. Mondwater is alleen niet zo gezond voor je*. Je zou je mond na kunnen spoelen, maar dan gaat dit weer ten koste van de werking. Wat ik vaak doe is spoelen, spugen, en dan 5 minuten lang niets doorslikken. Dus wat je zou willen doorslikken, spuug je dan uit, in de wasbak bijvoorbeeld, of buiten op de grond.

*De actieve bestanddelen van mondwater worden ook gebruikt in sommige bestrijdingsmiddelen (zoals rattengif).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding