hoe plaatsen ze een kunst wortel voor zo kust Voor tand ?

Ik moet naar de kaakchirurg voor een kust wortel ik vraag me af hoe zetten ze die kunst tand aan die kunst wortel aan sluiten ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Antwoorden (2)

Er wordt een stiftje in het wortelkanaal geplaatst, en daarop wordt de kroon vastgezet.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Het tandvlees wordt opengemaakt en dan wordt met een boor een soort schroef in het kaakbeen gedraaid, net als je met en boormachine een schroef in hout draait. Op de kop van die schroef wordt een dopje geplaatst en dan wordt het tandvlees gehecht; soms blijft het dopje nog boven het tandvlees zitten. Na ingroeien van de schroef (de wortel dus) wordt het dopje er af gehaald en wordt de kroon er op gezet. Het inschroeven van de wortel duurt maar een half urtje. Ik voeg een link bij waar je kunt klikken op video's en dan zie je precies hoe het gaat.