Waarom zijn tanden om in te planten zo duur?

Iemand die ik ken wil een tand laten plaatsen maar voor 1 tand was ze sowieso een slordige €2000 kwijt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
2.3K

Antwoorden (2)

Kronen en bruggen op natuurlijke gebitselementen kosten al veel geld. Kronen en bruggen op implantaten zijn nog duurder omdat we hier niet alleen het vergelijkbare kroon- en brugwerk moeten maken maar tevens de gehele ontbreken tandwortel moeten vervangen en eventueel ook nog een deel van het kaakbot moeten opbouwen. Hiervoor worden dure materialen gebruikt. Daarnaast zijn er hogere kosten voor het tandtechnische werk i.v.m. de vereiste hogere precisie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In onderstaand reken voorbeeld komt het bedrag ook rond de € 1600 het is veel werk en kost wat. Alleen de materialen die gebruikt worden kosten al meer dan € 1.000.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En tandartsen ontvangen in nederland een vrij riante vergoeding voor hun werk.
Elke vijf jaar een nieuwe praktijk inrichten kost tenslotte veel geld. In maar weinig bedrijfstakken is dat haalbaar, net zo min als met pensioen gaan na 30-35 jaar werken.