Mijn tandarts heeft geen tarievenlijst in zijn praktijk hangen. Bij welke instantie kan ik dit melden? Volgens mij is een tarievenlijst wel verplicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het eerst maar eens tegen de tandarts zelf zeggen. Misschien kijk je niet goed (ik neem maar een zijstraat) of wil hij het net ophangen (kan toch?). Dus niet meteen gaan klikken bij instanties....
burgos
12 jaar geleden
Bij mijn tandarts hangt die lijst niet hoor.,
Ben dit jaar in verschillende praktijken
geweest maar nergens gezien.
Ik denk in het nieuwe jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan t ook aan je tandarts vragen om een tarieflijst ipv het te melden aan een instantie

Antwoorden (2)

Dit hoef je niet te melden want de tarievenlijst hoeft pas vanaf 1 januari in de praktijk te hangen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas na 1 januari he, dan gaat dat in. Wat ik erger vind is dat de tandartsen hier geen patiënten van elkaar over nemen. Dus ook al is de mijne te duur, dan kan ik nog niet bij een andere tandarts in mijn woonplaats terecht!

Daarover heb ik al contact met de verzekering gehad, maar die mailde terug: U bent inderdaad vrij om een tandarts naar keuze te nemen als zorgverlener, maar iedere tandarts heeft het recht om patiënten niet aan te nemen. Dit kan meerdere redenen hebben voor hen. Het enige dat wij u kunnen adviseren is verder rond te kijken in Xxxx of er een zorgverlener is waar u eventueel heen zou kunnen. Daarnaast wil ik u erop wijzen dat uw tandarts die u nu heeft de tarieven wel erg hoog kan maken, maar dan zullen er meer patiënten uw standpunt delen en elders naartoe gaan. U kunt bij uw huidige tandarts de tarieven opvragen. Zo heeft u een idee van de te verwachten kosten en kunt u deze tarieven vergelijken met andere tandartsen in de omgeving.