Welke beugel voor een vooruitgeschoven hoektand?/andere opties

Hallo,

Mijn hoektand is een stuk naar voren geschoven, zo is hij gegroeit. Ik wil nu toch wel een beugel om het weer goed te laten zetten. Welke beugel is hier goed voor? Puur zodat ik weet wat me te wachten staat.

En zijn er ook nog andere mogelijkheden zoals laten trekken en een neptand er in te laten zetten? Ik ben 17 dus als het goed is word sowieso nog een groot deel vergoed door de verzekering.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zou kunnen dat een operatie het kan herstellen maar dat weet ik niet zeker! Anders denk ik dat je een slotjesbeugel nodig hebt maar aangezien dat veel tijd, geld en misschien ook pijn kost kan je beter een onzichtbare beugel nemen, deze schijnt minder pijn te doen, zie je niet zitten, maar kost meer geld. Ik ben trouwens geen expert dus voor mijn informatie kan je beter even op internet zoeken naar een goede orthodontist waar alles vergoed wordt. Heel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je tandarts en eventueel je ortho kunnen hier antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben tandarts of ortho maar ik denk een blokjes of slotjes

Antwoorden (1)

Ik denk dat het beste een blokbeugel is maar een slotjesbeugel zou toch handiger zijn