Meerdere tanden/kiezen trekken onder narcose

Ik ben lange tijd niet naar de tandarts geweest en nou durf ik niet meer.
Er zijn meerdere kiezen tot op de kaak toe afgebroken en er steken nog wat puntjes uit. Dat zal eruit "gebeiteld" moeten worden maar ik zie dat met plaatselijke verdoving totaal niet zitten. Wordt dat ook wel onder narcose gedaan (vergoed door verzekering) ?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb de meest uitgebreide + tand extra verzekering die er is.(de Friesland)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zit momenteel ook in het traject van alles laten trekken onder narcose en dan gaat gelijk het kunstgebit erop.Ik heb een medische indicatie en een uitgebreide extra tandarts verzekering.Die verzekering had ik eigenlijk afgesloten voor de kinderen,mochten ze ooit een beugel moeten of zoiets.Ik ben zelf 18 jaar niet naar een tandarts geweest ivm angst.Doordat ik de medische indicatie heb en de uitgebreide verzekering word bij mij alles vergoed gelukkig. Succes veder

Antwoorden (8)

er zijn angst tandartsen die je over de angst heen kunnen helpen (vraag welke dat zijn in je regio bij het ziekenfonds)

een volledige narcose is ook mogelijk, maar omdat ik niet weet hoe jij verzekerd bent kan ik niet zeggen of de verzekering dit ook 100% zal vergoeden.

kijk voor meer info en adressen bij de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het onder narcose kunnen laten doen door de kaakchirurg in het ziekenhuis. Of het door je verzekering gedekt wordt weet ik niet, hangt van je verzekering af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek het even met je tandarts. Misschien moet er eerst een machtiging worden aangevraagd bij je verzekering.
Het zal ook w.s. wel uitmaken hoe je verzekert bent. Sais, aanvullend of optimaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote kans dat dat moet gebeuren door een kaakchirurg en dan kan je een briefje van je dokter krijgen dat je angst hebt en dat algehele narcose veiliger is. Dan zou het vergoedt moeten worden. Heb zelf onder narcose (ik lag toen aan een infuus wat me in slaap bracht) alle verstandskiezen laten weghalen samen met veel tandsteen. Geen last meer van gehad later. (als je niet onder narcose komt; neem een mp3 speler mee, dat leidt je af terwijl de tandarts bezig is) Veel geluk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem eerst contact op met een tandarts gespecialiseerd in angstige patienten (dat zijn er een hoop, de patienten bedoel ik)
Als de tandarts dan (in) ziet dat het psychisch te belastend is dit onder lokale anesthesie te doen zijn er twee mogelijkheden.
Je krijgt vlak voor je voor behandeling gaat een speciale pil van de huisarts waardoor je suf wordt en de situatie zelf niet meer als naar ervaart of het gaat onder narcose.
Als ik je verhaal zo lees, moet er een kaakchirurg aan te pas komen.
Dan is de duidelijke aanwijzing dat angst behandeling volledig in de weg staat een medische indicatie voor een vorm van narcose.
Pak wel door, de tanden gaan steeds meer klachten geven en (erger) het gezondheidsrisico door de situatie neemt toe.
Even doorbijten (figuurlijk bedoeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het valt onder specialistische zorg. Dat word wel vergoed. Als het daar niet onder valt dan weet ik het niet. Je tandarts kan je doorverwijzen naar een angsttandarts. Deze kan zorgen dat doormiddel van gesprekken en kleine behandelingen je angst word gereduceerd. Hij kan je eventueel ook onder narcose behandelen. Vraag aan je tandarts of het onder specialistische zorg valt, zo niet vraag dan de codes daarmee kan je nagaan of die codes door de verzekering worden vergoed. Het is belangrijk om de oorzaak van je probleem te zoeken zodat je in de toekomst je meer op je gemak voelt en dit niet meer gebeurd. Ik zou wel gaan als ik jou was want je kunt hier flink last van gaan krijgen en ik denk dat dat je probleem verergerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
De kaakchirurg valt zo ie zo onder spesialistische behandelingen en word vergoed. Tegenwoordig worden er ook veel behandelingen gedaan met lachgas dan hoef je niet onder narcose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik zou ook narcose doen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zou je het best naar de tandarts gaan voor controle. Dan zou je met je tandarts dus bespreken of je doorverwezen mag worden naar de Kaakchirurg (meestal het beste resultaat). Dan kom je nog een keer voor een controle en dan kun je met de kaakchirurg bespreken of je onder narcose kan worden behandeld.
Meestal wordt dit vergoedt