Ik kiespijn hou kan ik de kiespijn verzachte of helemaal latten verdwijnen

Ik heb en slootjesbeugel en ik weet dat het dan pijn doet maar maar 1 kies doet pijn hoe kan ik de pijn verzachte dat het minder pijn doet ik heb er erg last van

Alvast Bedankt!(L)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.9K

Het beste antwoord

Leg er een washandje met daarin 2 of 3 ijsblokjes tegen je wang waar de kies of tand pijn doet. Dit zal de pijn verzachten!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft echt gewekt erg bedankt het verdoofte meteen !!(L)

Andere antwoorden (8)

Hoelang heb je dat al? Want het moet we weggaan op een gegeven moment, misschien is je kies wel beschadigd waardoor er een gaatje is ontstaan met deze gevolgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eventueel: aspirine helpt wel voor vezachting
-Heb je tand- of kiespijn doe er dan wat kruidnagelolie op. Dit verzacht en verdooft de pijn.
-Thee van lindebloesem helpt tegen kiespijn.
-tegen kiespijn zocht men wel eens zijn toevlucht tot verse gemberwortel, waarop men dan moest kauwen.
-Men doet 1 a 2 druppeltjes nagelolie op 2 watjes. Leg een in de holle kies, het andere in het oor aan dezelfde kant.
-Kruidnagel in de kies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wélke vraag was dat dan? Doe eens een linkje? Want wat je nu geeft, is geen goede bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, zo hoort het!
Slecht 1 antwoord mogelijk: ga naar de tandarts !!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik was bij de tandart want hij is ook mijn orthodontist maar ik wil en manier weeten om mijn kies wat minder pijn te latten doen zo dat ik beter kan slappen
MissBiggie
13 jaar geleden
wat zei de tandarts dan wat het was ??
maak een afspraak met de tandarts! alleen hij kan dit echt oplossen.
je mond spoelen met zout water kan de pijn verzachten
en het paracetamolletje helpt ook natuurlijk.
en misschien raar maar hoe minder je er aan denkt hoe minder je er last van hebt. zoek dus afleiding waar je al je aandacht in kwijt kan. ruim je kamer op of ga sporten ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga jou mond afspoelen met raki zo word jou kies verdooft tot 3 uurtjes lang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb sinds november een slotjesbeuegel en na het stellen (en de eerste dagen na het plaatsen) doet het vaak een dag (of twee) zeer. Ik neem gewoon een pijnstiller, dan ben ik er weer voor een paar uurtjes vanaf.
13 jaar geleden
doe er een stukje was op, heb ook een slotjesbeugel (sinds maandag) en nu voel ik het nog maar een beetje in mn wang en had die was ook bijna meteen gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft deze kies een lange wortel, dan gebeurt het weleens als er aan de bovenkant aan de kies wordt getrokken van opzij (de beugel), dat de wortel duwt binnen in je tandvlees, waardoor je zeer krijgt. Om te testen of het niet aan de kies zelf ligt, kun je met de achterkant van een lepel of mes, stevig op het kauwvlak van de kies kloppen; doet dit heel erg pijn, dan heb je kans dat er een ontsteking zit en moet je echt naar de tandarts (occlusie pijn). Doet het kloppen met de lepel niet meer pijn dan anders, dan heeft de pijn waarschijnlijk te maken met de beugel! Je kunt voor de pijn gewoon aspirine innemen!
Als het een continu kloppende pijn is moet je denken aan een ontsteking, is het een soort spierpijn/trekkende pijn is het waarschijnlijk de beugel. Koude of warmte pijn duidt vaak op ontstoken tandvlees, gevoelige tandhalzen of een gaatje!!