Droge lippen en rode mondhoeken met bultjes, wat is dit en hoe kom ik er vanaf? (foto's in beschrijving)

Ik ben een man van 20 jaar, en ik heb al een paar jaar last van droge lippen, ik gebruikte op het begin zo af en toe Labello, dat hielp prima, maar na een tijdje bleef ik maar smeren, en na een paar uur waren me lippen droog en aan het vervellen. Daarna heb ik op internet gezocht naar oplossingen, en heb veel gelezen over het niet likken van de lippen, veel water drinken enz. dit heb ik dus gedaan maar geen verandering. Het lip likken deed ik daarvoor af en toe wel eens maar daar ben ik al een hele tijd mee gestopt, dit kan er dus ook geen oorzaak meer van zijn. Heb daarna voor korte tijd vaseline geprobeerd, dit heeft helemaal niet geholpen.

Sinds een half jaar heb ik dus afwisselend last van rode mondhoeken, de ene keer zie je er niets van, en dan valt het weer onwijs op. Nu is het zo dat het tegenwoordig erger lijkt te worden en dat het niet wegtrekt.
Nou heb ik dus ook een soort van doorzichtig/geelachtige bultjes in m'n mondhoeken zitten, en ik weet niet of dit een verband heeft met de rode vlekken rondom mijn mondhoeken.

Mijn lippen beginnen een soort van rood te gloeien nadat ik heb gegeten, of mijn tanden heb gepoetst, dan merk ik dit het ergst, en dan zijn het niet alleen de mondhoeken maar ook een klein beetje om de lippen heen, het lijkt wel alsof ik een extra randje om mijn lippen krijg, absoluut niet charmant.

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik er vanaf kom? Want ik ben ten einde raad. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
3.1K

Het beste antwoord

Je schrijft, dat je ten einde raad bent. Dat kan ik mij voorstellen na zolang vervelende klachten te hebben. Ga naar de huisarts. Het lijkt op een infectie ( bultjes, rode vlekken). Prima om huismiddeltjes of ander merk crème uit te proberen, maar eerst serieuze oorzaken uitsluiten. En dat doet de huis- of huidarts. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou eens ZOVIRAX proberen dat is tegen koortslip.

Toegevoegd na 4 minuten:
wanneer je een lage weerstand hebt krijgen dit soort zaken eerder kans zich te manifesteren. naast zovirax zou ik dus ook wat doen aan je vitamine en mineralen huishouding. misschien een tablet met multivitamine en mineralen elke dag innemen ter bevordering van je immuunsysteem. Wil je liever geen chemische middel gebruiken zoals Zovirax dan kun je het beste een paar keer per dag een theelepel zilverwater innemen, werkt als de beste dat zegt zelfs de apotheker!