Ik poets regelmatig, maar mijn tanden worden steeds geler, hoe kan dit?

ik kom van de tandarts af net, en mijn gebit lijkt telkens geler te worden, ik poets wel regelmatig,
nou vraag ik me nog steeds af, hoe kan dit?
mijn tandarts kon hier helaas geen antwoord op geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regelmatig? Dat klinkt alsof je een keer in de week denkt. Ach laat ik m'n tandenborstel eens pakken. ;)
Ritsuka
12 jaar geleden
Drink je veel koffie en/of thee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo Sereph? Moet je vaker poetsen dan? Ik poets mijn tanden altijd als ik een schone onderbroek aantrek, 2x per week net als iedereen? Ik vind je reactie raar Sereph. ( ;) ;) ;) ;) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sereph, 2x daags ;)
@ritsuka, bijna geen thee of koffie, hooguit 1 kopje thee per week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rook je, evilmini?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik rook niet, maar iedereen om me heen wel xD krijg ik wel eens wat van binnen, je weet hoe dat gaat, maar het punt is, dat ik beter ben gaan poetsen, en toen pas gingen mijn tanden achteruit. @Euqinom ook al is een tandarts deskundige ;) er zijn altijd wel momenten dat hij iets niet weet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als de tandarts het niet weet, is het wel bijzonder dat we het hier wel weten. (tenzij iemand een tandarts is, die het antwoord wel weet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh mijn tandarts wou ook geen advies geven over tanderosie, een tijdje later had ik de speciale tandpasta gebruikt, zei hij later: goh wat is je tandglazuur sterker geworden, gebruik je de speciale tandpasta?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@RY90 dat is precies wat ik hoopte :) @echtniet11 tja,, misschien verstond hij je eerste keer niet. heeft die van mijn misschien ook, naja ;)

Het beste antwoord

Ik denk dat je glazuur op je tanden kwetsbaarder wordt. Dat komt allerlei oorzaken: leeftijd, eten van je voedsel, zure voedingsstoffen, bestek dat tegen je tanden komt, enz. Je hebt daar wel speciale tandpasta voor, die kan je overal kopen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enige tandpasta die je kan aanraden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet tanderosie, google maar. Sensodyne heeft een goede tandpasta, maar kan irriterend voor je maag en of tandvlees.

Andere antwoorden (3)

Dat kan komen van buiten uit doordat je wijn ,thee of koffie drinkt.
Het kan ook van binnenuit komen. Bepaalde medicijnen hebben verkleuring van de tanden tot gevolg. Tetracycline en minocin staan daarom bekend.
Tenslotte door het ouder worden verleuren je tanden ook. Oude mensen hebben vaak ook gelige tanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit kan door verschillende oorzaken komen
caffeine producten . leeftijd
kijk even naar de link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste veroorzaker lees ik niet, afgezien van voeding / drank (thee/koffie) is daar de grote boosdoener: ROKEN.

[in vroeger tijden pruimde men tabak, hele bruine gebitten waren het resultaat, vies gezicht. Tegenwoordig zie je het nog steeds, maar iets minder extreem, dat wel]

Door roken krijg je een echt geel en later zelfs bruinig gebit. Het helpt wel een beetje als je goed poetst maar je kunt het niet tegen houden.