Als een kies wordt getrokken, moet het gat dan altijd worden gehecht?

Niet een verstandskies, maar 1 daarvoor.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
6.5K

Antwoorden (2)

Nee, dat ligt er helemaal aan hoe erg de ontstane verwonding is. Als de kies al lang los heeft gestaan, dan zal er nagenoeg geen verwonding zijn, als de kies echter nog flink vastzit (met grote wortels) dan zal de schade aanmerkelijk groter zijn, en is hechten misschien wél noodzakelijk.
9 jaar geleden
Uit mijn recente ervaring weet ik dat dat niet altijd hoeft. Op 31 december is mijn allerlaatste kies rects boven getrokken en ik kreeg geen hechting. moest er alleen een half uurtje een gaasje op houden. Het trekken heeft later ook geen nadelige gevolgen gehad. Het wondje genas heel gauw. Er zit op die plek nog wel steeds een putje in het vlees maar dat wordt iedere dag minder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met allerlaatste bedoel ik natuurlijk allerachterste en niet de laatste kies die ik had want daar heb ik nog een mond vol van. :-)