Is mondwater bij veelvuldig gebruik schadelijk voor je gebit?

Ik poets mijn tanden neer dan 5 x per dag en gebruik na al mijn poetsbeurten ook mondwater. Daarna bij het kaatste poetsen gebruik ik het minstens nog 5 x voor ik ga slapen.kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baileyisme: dat klinkt een beetje als een obsessie. Heb je er geen last van dat je dat moet van jezelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Damn, dat is echt overdreven. 2 tot 3 keer poetsen is echt genoeg. Ik poets zelf 3 keer per dag en ik heb een hartstikke gezond gebit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te vaak poetsen is ook weer niet goed, want (volgens mij was het) glazuur moet een tijdje herstellen na het tanden poetsen en dan is het gebit dus zwakker. Als je dan weer gaat poetsen, heeft het juist weinig tot geen effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik moet het van mijzelf. Maar ook is het zo dat als ik gepoetst heb ik niets meer eet of drink savonds. En dat scheelt meer kilo's.

Het beste antwoord

Poets niet te veel, dit is slecht voor het tandvlees en een teveel aan fluoride kan strepen op de tanden of glazuurdefecten geven. Ook zal je glazuurlaag op den duur verdwijnen als je te vaak poets.

Te veel mondwater heeft ook zijn nadelen,chek bron.

• Veel mondwaters bevatten alcohol. Dit helpt de bacteriën te verminderen, maar het kan ook zorgen voor een minder frisse adem. Dit komt doordat alcohol de binnenkant van de mond uitdroogt, waardoor een minder frisse geur in de mond ontstaat.
• Bij te lang gebruik van mondwater kan het gebeuren dat je een zwarte tong krijgt. Dit wordt tonghaar genoemd. Er vormt zich een zwarte, haarachtige aanslag op de tong. De oorzaak hiervan is gelegen in het feit dat mondwaters ook de gezonde bacteriën in de mond kan doden. Dit tonghaar is niet echt schadelijk, maar hoort er natuurlijk niet. Krijg je dus een zwarte tong als een poosje mondwater hebt gebruikt, stop er dan direct mee.

UIt onderzoek blijkt dat mondwater op basis van alcohol mondkanker kan veroorzaken,,,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
De tandartsen die ik heb gesproken raden het gebruik van mondwater af, omdat het niets bijdraagt aan een goed/schoon/sterk gebit. Dat vindt ook de tandarts op deze site:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=14288
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan maar spoelen met fluoridespoeling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Perfect! Jammer van mijn punt dat ik wilde scoren met het antwoord op deze vraag! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn mondhygieniste raad het gebruik van mondwater af omdat het juist verkleuring van je tanden bevorderd. Verder tast mondwater je mondflora aan, waardoor je natuurlijke afweer tegen bacterien in de mond afneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2x per dag poetsen met een zachte of zeer zachte borstel is genoeg. Verder flossen, stoken en ragen . Probeer eens van die tabletjes die aangeven of je tanden echt schoon zijn geworden in de hoekjes. Veel poetsen is niet aan te raden want op den duur houd je geen glazuur meer over. Kun je niet een keer praten met de mondhygiëniste? Daar zou ik maar eens mee beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Hanneke80. Als we in de toekomst weer een vraag krijgen over tanden poetsen dan laat ik het over aan jou hehe ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?