Nee dat komt {gelukkig} niet vaak voor maar je hebt altijd pech gevallen die dit wel moeten ondergaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het hebt over melktanden: nee dat kan niet.
.Aar onder de melktanden zitten volwassen tanden met wortel en het kan in een zeldzaam geval gebeuren ( door een val of klap op het gebit ) dat de volwassentand in het kaakbeen aangedaan raakt en er een wortel/zenuw gaat ontsteken, dus in theorie is het wel degelijk mogelijk dat een kind een wortelkanaal behandeling nodig heeft, in dat geval word de melktand getrokken zodat dat de tandarts erbij kan ( of kaakchirurg ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In een melkkies kan het dus wel nodig zijn. Mijn zoontje (5,5) had een gaatje en die bleek best diep te zijn, dus tandarts gaf in januari (na de behandeling dit aan, om hem extra in de gaten te houden de komende dagen) dat is allemaal goed gegaan en nu heeft hij een abces en doordat de tandarts een foto heeft genomen is te zien dat er toch een ontsteking in de kies zit. Aangezien deze kies er niet op "korte termijn" uit hoort te gaan is de voorkeur een wortelkanaalbehandeling bij de kindertandarts
Maar ja Corona houdt nu alles tegen (helaas)