Doet het plaatsen van slotjes beugel pijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaatsen doet geen pijn, eruit halen echter wel.

Antwoorden (7)

Bij mij deed het geen pijn. het vervelendste is dat je lang in de stoel moet zitten...maar ja, bij mij is het al zo'n 25 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die ringetjes? Die om je kies gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, de ringetjes die ze op mijn kiezen plaatsten deden dus echt wel pijn! Een week vantevoren kreeg ik ook stiekjes tussen mijn kiezen, heb heel de week alleen maar zacht voedsel kunnen eten. Dat vond ik trouwens het ergste van allemaal. De beugel zelf plaatsen deed geen pijn, je hebt daarna alleen moeite met eten en het is een vervelend gevoel.
Het plaatsen doet geen pijn, maar later op de dag wel. Ik kon alleen pap enzo eten die dag, maar later word het minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het plaatsen zelf doet geen pijn, als vervolgens de draad erop bevestigd wordt is dat wat minder prettig, maar dan! de eerste dag dat je ze hebt, trekt het heel erg en dat doet pijn :) veel succes enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die blokjes zelf plaatsen doen geen pijn, de draad die erin komt zorgt wel voor een vervelend gevoel.
Het voelt als veel druk op je tanden, alsof iemand de hele tijd keihard tegen je tanden aanduwt.
Na een half weekje is dat weg en wen je er snel aan.

Maak je niet te druk, het gebeurt dagelijks bij veel mensen en ze overleven het allemaal. Denk maar aan hoe mooi je tanden zijn als je beugel er uit mag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het plaatsen van de slotjes niet. Sommige orthodontisten laten je daar een weekje aan wennen voordat ze een draad plaatsen. Na het plaatsen van de draad kan het wel pijn doen. De tanden worden verplaatst door het bot heen, dus gaan eerst in feite een beetje los staan. Dat geeft een strak gevoel, voelt eigenlijk precies zoals het ook is: alsof er aan je tanden getrokken en geduwd wordt.

Vooral de eerste dag, of eerste twee dagen kan het pijnlijk zijn. Dat gaat echter snel weer over. Het verschilt ook erg per persoon: sommige mensen hebben helemaal geen pijn, of vinden het alleen wat gevoelig bij het eten. Anderen hebben ook tussendoor last. Bedenk dat het altijd snel minder wordt. En mocht je echt heel veel pijn hebben de eerste dagen (wat echt niet veel voorkomt!) dan kun je eventueel een paracetamolletje nemen voor de nacht ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan hoe scheef je tanden zijn. wel zou ik de eerste 3 dagen vooral zacht eten eten. Ook hebben sommige mensen een te lage pijngrens. Maar het stelde bij mij niet zoveel voor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het begin had ik het gevoel dat mijn lippen kleiner waren. Het eerste uur voelt het alleen heel grappig, Later gaat het een beetje aan je tanden trekken. Zorg dat je altijd een paracetamol (aspirine) bij je hebt en vanaf het begin (als de orthodontist zegt dat het moet) je elastiekjes draagt! Anders doet het later meer pijn. Het plaatsen zelf doet niet pijn, je krijgt alleen een houder om je mond open te houden om de zijkant van je lippen en je mond wordt op een gegeven moment droog.