wa kan ik nog meer doen tegen de pijn?

gisteren terug naar tandarts geweest, lag te roepen en te wenen van de pijn, nog is ander medicatie gekregen, flagyl 500mg 3x per dag bij eten, pijn verdwijnt en komt terug, pijn bij koude, en als ik eet drink en stap heb ik ook pijn, normaal gaat men tand er dinsdag uit, maar mijn linkeronderkant blijft steken :( had 2 dagen geen pijn, en nu begint het terug,

Weet jij het antwoord?

/2500

Sensodyne tandpasta op smeren kan de pijn verlichten.

Koelen met icepack of zak diepvries doperwten bijvoorbeeld, wel een doek tussen je huid en het ijs leggen.

Ik zou er pijnstillers bij gebruiken. Je hebt een antibioticum gekregen (Flagyl) omdat er blijkbaar sprake is van een bacteriële infectie, maar het duurt even voordat je daar het effect van gaat merken. Tot die tijd kun je de pijn hopelijk wat onderdrukken met pijnstillers. Begin eens met paracetamol, 2x500 mg, en dan op vaste tijdstippen nemen. Steeds minimaal 4 uur tussen de inname momenten, en je mag er maximaal 6 in totaal op een dag, in overleg met je arts of tandarts eventueel tijdelijk 8. Helpt dat onvoldoende, dan kun je een NSAID nemen of eventueel erbij nemen (dat bijt elkaar niet, paracetamol mag er gewoon bij). Dat zijn middelen als ibuprofen, naproxen, diclofenac (Voltaren) of meloxicam. De eerste drie zijn ook zonder recept te koop bij drogist en apotheek (diclofenac in Nederland in elk geval alleen als Voltaren en in lagere dosering). NSAID's zijn vaak vrij effectief tegen tandpijn, zeker als er sprake is van een ontsteking. Als de combinatie van paracetamol met een NSAID nog niet voldoende is en de antibiotica slaat ook nog niet aan, neem dan weer contact op met je tandarts. Toegevoegd na 2 uur: Voor alle duidelijkheid: paracetamol kun je dus prima combineren met een NSAID, maar NSAID's mag je niet met elkaar combineren. De dosering verschilt per middel, lees dus de bijsluiter.

als niets werkt zou je codeine voor kunnen laten schrijven. dat is een heel goed pijnstillend middel. vaak als lichte vorm van morfine gebruikt.

Als de plaats duidelijk is waar de pijn vandaan komt; een watje gedrenkt in sterke drank (bijv. Jonge jenever) op die plaats leggen. Geen garantie maar verlicht de pijn vaak wel.....

Kijk het kort aan zou ik zeggen. Een bacteriele infectie ,weet dat er maar 20 procent van de antibiotica bij de ontsteking komt. Anders wordt het meer ellende ,spoel ook ,vraag om een mondspoelmiddel. Sterkte Toegevoegd na 20 minuten: Ja dat bedoelde ik ,laat in ieder geval een solo foto maken,als je het niet uithoudt weekendtandarts

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100