wa kan ik nog meer doen tegen de pijn?

gisteren terug naar tandarts geweest, lag te roepen en te wenen van de pijn, nog is ander medicatie gekregen, flagyl 500mg 3x per dag bij eten, pijn verdwijnt en komt terug, pijn bij koude, en als ik eet drink en stap heb ik ook pijn, normaal gaat men tand er dinsdag uit, maar mijn linkeronderkant blijft steken :( had 2 dagen geen pijn, en nu begint het terug,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.6K
Amadea
10 jaar geleden
Wat is de oorzaak van de pijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
had eerst een zenuwontsteking, nu tandvleesontsteking

Antwoorden (6)

Sensodyne tandpasta op smeren kan de pijn verlichten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
al gedaan pijn is ff over en komt dan terug
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je spoelen met sterke drank al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in combinatie met bepaalde pijnstillers kan de combinatie met alcohol heel gevaarlijk zijn
http://www.gezondheidsweb.eu/alcohol/kan-het-gebruik-van-pijnstillers-combinatie-met-alcohol-gevaarlijk-zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom zeg ik spoelen en niet drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
pijn is aan minderen zonder drank
Koelen met icepack of zak diepvries doperwten bijvoorbeeld, wel een doek tussen je huid en het ijs leggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn tand kan ni tegen de kou :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan even de weekend(tand)arts bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het toevallig in huis hebt, dan kun je het ook aanstippen met Dentinox, dat helpt ook maar tijdelijk, maar geen enkele pijnstiller werkt de hele dag.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Dentinox.aspx?mId=10704&rId=2006
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij regelmatig een tandvleesontsteking is het aan te raden een mondhygiënist te bezoeken, deze leert je je tanden en tandvlees goed schoon te houden, wat deze nare ontstekingen en terugtrekkend tandvlees kan voorkomen.
Ik zou er pijnstillers bij gebruiken. Je hebt een antibioticum gekregen (Flagyl) omdat er blijkbaar sprake is van een bacteriële infectie, maar het duurt even voordat je daar het effect van gaat merken. Tot die tijd kun je de pijn hopelijk wat onderdrukken met pijnstillers.

Begin eens met paracetamol, 2x500 mg, en dan op vaste tijdstippen nemen. Steeds minimaal 4 uur tussen de inname momenten, en je mag er maximaal 6 in totaal op een dag, in overleg met je arts of tandarts eventueel tijdelijk 8. Helpt dat onvoldoende, dan kun je een NSAID nemen of eventueel erbij nemen (dat bijt elkaar niet, paracetamol mag er gewoon bij). Dat zijn middelen als ibuprofen, naproxen, diclofenac (Voltaren) of meloxicam. De eerste drie zijn ook zonder recept te koop bij drogist en apotheek (diclofenac in Nederland in elk geval alleen als Voltaren en in lagere dosering). NSAID's zijn vaak vrij effectief tegen tandpijn, zeker als er sprake is van een ontsteking. Als de combinatie van paracetamol met een NSAID nog niet voldoende is en de antibiotica slaat ook nog niet aan, neem dan weer contact op met je tandarts.

Toegevoegd na 2 uur:
Voor alle duidelijkheid: paracetamol kun je dus prima combineren met een NSAID, maar NSAID's mag je niet met elkaar combineren. De dosering verschilt per middel, lees dus de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hen al flemoxin ibuprofen en clindamycine voorgeschreven vorige keer helpt allemaal niet is de eerste keer da de pijn zolang duurt
SimonV
10 jaar geleden
Ibuprofen en diclofenac niet tegelijk gebruiken!
Reddie
10 jaar geleden
Antibiotica zijn zinloos bij tamd of kiesontsteking. Die komen daar niet terecht omdat de doorbloeding zeer marginaal is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Innie: maar helemaal geen pijnstillers dan? Gebruik je zelf wel iets tegen de pijn, eventueel gewoon paracetamol? SimonV: uiteraard, misschien is dat niet duidelijk in mijn antwoord, ik zal het nog toevoegen: paracetamol en een NSAID kun je prima samen gebruiken, verschillende NSAID's moet je absoluut niet mengen @Reddie: heb je een link naar literatuur daarover? Ik weet wel dat bij in elk geval tandvleesontstekingen antibiotica zelden nodig zijn, maar voor allerlei ontstekingen van kiezen e.d. wordt vaak genoeg AB voorgeschreven. Nu zijn er natuurlijk wel meer dingen die gangbaar zijn in de geneeskunde maar die weinig tot geen wetenschappelijke basis hebben, maar ik vraag me toch af waarom tandartsen en kaakchirurgen in vredesnaam antibiotica voorschrijven als dat geen effect kán hebben. Of gaat dat om zeer recente onderzoeken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik neem die flagyl en clindamycine pijn is wa aan het minderen,maar die dat eruit moet blijft pijn doen, dieje bult in min kaak komt door die tand, heb ik al een jaar die dikke kaak, maar hij vond ni nodig om er iet aan te doen, maar pijn is draagbaarder aan het worden, en dinsdag tand eruit :
als niets werkt zou je codeine voor kunnen laten schrijven.
dat is een heel goed pijnstillend middel. vaak als lichte vorm van morfine gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben allergisch aan codeine :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aah das balen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar gebruik je nu überhaupt iets aan pijnstilling? Je noemt steeds alleen verschillende antibiotica, heb je ook iets specifiek voor de pijn? Kijk, als de pijn enorm hevig blijft en de AB niet aanslaat zodat de pijn vermindert, zijn er nog wel sterkere pijnstillers dan codeïne. Maar als je tot nu toe niets voor de pijn gebruikt, is dat natuurlijk een eerste stap. Als paracetamol, een NSAID of eventueel een combinatie van beiden je geen voldoende verlichting geeft, kan er nagedacht worden over andere pijnstillers.
Als de plaats duidelijk is waar de pijn vandaan komt; een watje gedrenkt in sterke drank (bijv. Jonge jenever) op die plaats leggen. Geen garantie maar verlicht de pijn vaak wel.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk het kort aan zou ik zeggen.
Een bacteriele infectie ,weet dat er maar 20 procent van de antibiotica bij de ontsteking komt.
Anders wordt het meer ellende ,spoel ook ,vraag om een mondspoelmiddel.
Sterkte

Toegevoegd na 20 minuten:
Ja dat bedoelde ik ,laat in ieder geval een solo foto maken,als je het niet uithoudt weekendtandarts