Kan ik een narcose krijgen?

Morgen moet ik dus naar het ziekenhuis, naar de kaakchirurg. Om een tand te laten trekken (melktand). Want ik ben nogal sloom met het wisselen. Maar na dat de tand is getrokken was het dus de bedoeling om in mijn tandvlees te snijden, en dan een haakje op de tand te plaatsen (dat later weer vast gemaakt zou kunnen worden aan een beugel).

Maar ik geloof dat je hiervoor een plaatselijke verdoving krijgt (?) En dat heb ik ook een keer gehad bij de tandarts omdat er 4 tanden getrokken moesten worden kreeg ik 8 verdovingen. En ik vond het echt heel pijnlijk, dus ik vroeg me af, kan ik ook een narcose krijgen?

Toegevoegd na 1 dag:
Uiteindelijk heb ik vandaag gewoon normale verdovingen gekregen (omdat ik niet zeurderigbover wou komen :) ) Het waren er volgensmij 4 , en veel minder pijnlijk dan bij de tandarts. Alleen was het wat minder fijn toen ik thuiskwam en de verdoving uitgewerkt was..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De prikken doen even zeer maar je zult er nu geen 8 nodig hebben. Een plaatselijke verdoving is echt veel prettiger en je bent sneller weer op de been. Een prik doet maar even pijn. Vraag vantevoren hoeveel tellen het duurt en of de kaakchirurg dan hardop wil aftellen dan ben je daardoor afgeleid want je telt automatisch mee.

Antwoorden (2)

Dat zul je met de tandarts / kaakchirurg moeten overleggen. Een narcose is eerlijk gezegd niet zomaar wat, en kleven er ter dege risico's aan. Dus als het niet strikt noodzakelijk is, zullen ze altijd de voorkeur geven aan een plaatselijke verdoving, zeker bij zo'n kleine (hoewel absoluut pijnlijke, dat zal ik niet ontkennen) ingreep.

Overigens klinkt het allemaal heel eng, in je tandvlees snijden, haakjes plaatsen, maar toch is het minder heftig dan vier tanden trekken. (Hoe krijg je dat voor elkaar ??)

Vermoedelijk zal de arts je gerust kunnen stellen. Heb je extreme tandartsangst, dan is echter een lichte narcose ('roesje') zeker niet ongebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! :) hahaha die 4 tanden moesten getrokken worden omdat ik echt extreem langzaam ben met het wisselen van tanden :')
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe extreem is extreem ?? Mijn dochter wisselde haar laatste kiezen met 14, mijn jongste is denk ik ook pas tegen die tijd klaar. Maar echt extreem was dat nog niet eens.
Er zijn wel foto's gemaakt om te zien of er blijvende kiezen onder zaten (gelukkig wel), maar er is beslist nog geen haast bij om eventueel melktanden te verwijderen.
Ben benieuwd wanneer de tandarts het extreem laat vindt. 18 ? 20 ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn kinderen zijn ook melktanden getrokken Marleen en die waren toen nog geen eens 10 en 12.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij is er ooit één getrokken omdat de nieuwe er al een heel eind door was maar de melktand niet los wou raken, en de nieuwe scheef dreigde te drukken. Dus ik weet dat het soms nodig is.
Ik vroeg me alleen af hoe laat 'laat' of extreem laat is voor ze tanden gaan verwijderen, of dat ze wachten tot de nieuwe zich aandienen en de ruimte niet vanzelf krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het is niet heel extreem , maar ik denk dat ik toen ik 12 was nog 12 tanden of meer moest wisselen , dus er werden 6 getrokken (2 vandaag in het ziekenhuis, en 4 een jaar geleden) En ik ben nu 13 (dit is alleen het account van mn oudere zus :) )
Narcose krijg je niet op verzoek, maar alleen in het geval dat het noodzakelijk is. Narcose is namelijk een grote ingreep waar risico's aan zijn verbonden in vergelijking met plaatselijke verdoving, dus je doet het niet zomaar. In dit geval is het hoogstwaarschijnlijk niet noodzakelijk, dus mijn antwoord is nee.