Wie heeft ervaring met een philips sonycare floss of een waterpik?

Ik wil met name weten of het goed werkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb zelf de Philips sonicare Airfloss. Op zich werkt het prima. Het idee is vooral, dat voor iemand die nooit flosst, (of tandenstokert... raar woord :)) dat het gemakkelijker wordt gemaakt/ dat de drempel om het te doen lager is. Dus als je nooit iets doet, werkt dit erg goed. Ik gebruikte zelf altijd al tandenstokers en merk niet zoveel verschil in het resultaat.
De airfloss maakt vooral de stukjes tussen je tanden bij het tandvlees schoon, zoals een tandenstoker. Dus niet zoals een floss-draad ook echt tússen je tanden.
Het ligt er dus een beetje aan wat je er precies mee wilt bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan niet flossen. Het lukt me gewoon niet. Sinds kort heb ik de Waterpik Ultra waterflosser. En ik gebruik elke avond ragertjes voor de mondspoeling. De laatste keer bij de mondhygieniste had ik geen tandplak!! Ik geloofde het eerst niet. Vlak daarna moest ik naar de tandarts die me verzekerde dat dit toch echt waar was. En soms gebruik ik ook tandenstokers.

Andere antwoorden (2)

Ik heb ervaring met beiden. De Sonocare is geweldig. Mijn tanden hebbbeb nog nooit zo schoon aangevoeld. Mijn tandarts is dit ook opgevallen. Overigens krijg je ook zeer goede resultaten met een van de goedkopere versies van Oral B.
Tja de waterpik. Vroeger gebruikte ik hem veel. Etensresten tussen de tanden krijg je er zeker mee weg. Maar flossen is nog beter. Of het gebruik van interdentale borsteltjes.
Maar beide apparaten houden het gebit goed schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ervaring met de waterpick, je tanden randen worden best mooi schoon.
Alleen vind het altijd zo'n klieder boeltje.
En voor een hele reiniging moet je de onder kant best vaak vullen.(de waterpick is ook best lomp qwa formaat)
Ik heb die zonder het snoer.