Ik voel een kleine lichtepijn als ik op me hoektand druk, wat is dit? Ben weer bang voor iets ergs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

ga naar de tandarts ?
Je naam doet vermoeden dat je snel in de slachtofferrol zit ?
zo ook in je vraag zelf
Waar je bang voor moet zijn is dat je over je hele leven allerlei kwalen en kwaaltjes gaat imagineren
Waar je in de loop van de tijd bekend gaat worden als een hypochonder. en dat wordt alleen maar erger als je de cirkel niet breekt.

Pak je zelf hard aan en denk logisch na en verjaag al die "stel nou dat" en "als nou eens dat" uit je gedachtenleven
zet een wachtpost bij je gedachten
en daag alle "stel nou dat" en "als nou eens "gedachten
met feiten.

probeer te denken als mr spock ;) feiten en geen emoties
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
star trek karakter (met die puntige oren)

Andere antwoorden (4)

Het zou een ontsteking kunnen zijn.
Ik denk dat je beter je tandarts kunt bellen om dit uit te sluiten.

Hiermee moet je niet langer door blijven lopen,het is morgen vrijdag en je zal zien dat je straks in het weekend met misschien nog meer pijn zit,en kan je naar een tandarts die je misschien niet kent.

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is al de 2e vraag die je stelt over pijn in je tanden, denk dat je maar zo snel mogelijk een afspraak moet maken bij de tandarts! Hij kan het beste beoordelen wat er aan de hand is. Sterkte ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je pijn hebt kun je ook een paracetamol innemen. Ben zelf ook geen held, maar wel altijd blij als ik geweest ben. Met een goede verdoving voel je er niets van. Heb je straks weer een mooi gebit :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is het een klein gaatje en kan hij het beter repareren voordat het pijn doet, dan is het gat inmiddels groter geworden als je pijnklachten krijgt.
Lijkt op een beginnende wortelontsteking. Direct naar de tandenpeuter; hoe eerder hoe beter. Sommige tandartsen zijn niet zo scheutig met antibiotica (hoewel ze dat wel mogen voorschrijven) maar ga anders linea recta door naar je huisarts, die zijn wat dat betreft meestal wat soepeler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan van alles zijn, en het kan ook een teken zijn dat je teveel aan die tand voelt, dat kan 'm gevoelig maken.
Als je zelf denkt dat er iets aan de hand zou kunnen zijn, moet je naar je tandarts.