Hoe stoppen met duimen als je het al 14 jaar doet?

ik ben 14, duim nog steeds maar het gaat automatisch en ik kan er niet mee stoppen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
7.4K

Het beste antwoord

ik heb geduimd totdat ik 22 was. Toen kreeg ik mijn eerste kind en vond het eigenlijk wel eens tijd dat ik me "volwassener" ging gedragen. Toen ben ik dus gaan slappen met mijn armen gekruist over mijn borst (handen onder de oksels) en dat hielp
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zal het eens proberen..

Andere antwoorden (6)

smeer er van dat spul op dat je kunt gebruiken bij nagelbijten. het is te koop bij de drogist. het kan je helpen om er van af te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet bytex, is niet gevaarlijk en ontzettend vies, als je dat trouw op je duim smeert stop je er zeker wel mee.
MoniqueT
12 jaar geleden
echt niet :P mijn moeder deed het op mijn duim en ik stopte mijn duim dan tussen bovenkaak en wang dan proefde ik het niet :P jaja eigenwijsje was ik
Je kunt er relatief snel vanaf zijn. dat spul tegen nagelbijten kan idd helpen omdat het vies smaakt. doe anders s' nachts een pleister om je duim...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verander iets aan je duim wat je voelt als je je duim in je mond stopt. laat bijvoorbeeld je nagel heel lang groeien, doe een grote ring om je duim zo iets. daardoor merk je het gelijk dat je je duim in je mond doet, en haal je hem er weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt stom slaapen met een handschoen aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitstekend antwoord! helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt misschien stom, maar volgens mij is dit de beste optie. Iets op je duim smeren is vies en een ring kan heel gevaarlijk zijn in verband met doorslikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan niet slaapen, alleen slapen.
Als het volgende week kouder wordt, doe dan nachtkledij aan met lange mouwen en naai de mouw dicht aan de kant waar je duimzuigt. Zo kan je niet meer automatisch zuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk helpt het ook als je een alternatief kan vinden. Je handen onder het laken en dan met het laken zachtjes tegen je mond wrijven? Of met een andere zachte doek? Dat doen jonge kinderen vaak als ze niet duimen. Een lieve zachte knuffel vast houden en tegen je wang leggen? Zomaar wat ideeën... Succes.