wie kan mij helpen naar zoeken goedkope tandarts?

tandarts prijzen zijn miv 2012 vrij
verschillen zijn enorm

wie weet er in de regio utrecht-amsterdam een goede en goedkope tandarts?
alvast dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.6K
Amadea
12 jaar geleden
Als je een goede ziektekostenverzekering hebt mag dat toch niet uitmaken?
Cryofiel
12 jaar geleden
Voor de meeste mensen is het verstandiger, om *geen* aanvullende tandartskostenverzekering te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vraagt om een tandartskostenvergelijkingssite. Best kans dat die er binnenkort komt.

Het beste antwoord

Naar aanleiding van mijn reactie ben ik eens gaan speuren en er bestaat dus al een vergelijkingssite voor tandartstarieven. Er staan denk ik nog niet zo heel veel tandartsen op. Maar best kans dat juist de wat goedkopere tandartsen zich al wel hebben aangemeld. Er valt in de omgeving Utrecht-Amsterdam al wel het een en ander te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handige link, dank je! En wat kunnen die prijzen schrikbarend verschillen. Per behandeling dus een tandarts kiezen misschien, bij de een is een vulling veel goedkoper, bij de ander een gebitsreiniging, enzovoorts.
burgos
12 jaar geleden
meer je huppelt toch niet van de ene naar de andere
tandarts??Als je bij een tandarts bent ga je toch niet zo
gauw naar een ander?
Ik blijf lekker bij m,n vertrouwde tandarts,dan maar een
paar tientjes duurder,je eigen tandarts heeft toch ook
je states? dan moet dat allemaal heen en weer gestuurd.
Nou en of je tandarts daar aan meewerkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, huppelen is niet handig, maar als je een kroon niet vergoed krijgt en bij de een betaal je 250 euro en bij de ander 500, wat dan? Ik zou het wel weten.
En je tandarts hééft je gegevens maar door te geven als je daarom vraagt.

Andere antwoorden (1)

Waarom ga je niet naar de Acta, het opleidingsinstituut voor tandartsen? Ze besteden veel aandacht aan je gebit en de kosten zijn (voor de meeste behandelingen) veel lager dan de gebruikelijke tandartstarieven. Wel duren de behandelingen behoorlijk wat langer dan bij een reguliere tandarts.
Pieter2011
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Kijk dat bedoel ik nou,over een goed antwoord gesproken.++++++++++
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik ben er zelf patiënt en dat bevalt me prima. Belangrijkste voordelen zijn (naast de lagere kosten) dat er heel veel aandacht aan je gebit wordt besteed en dat studenten véél zachtere heelmeesters zijn dan de oude rotten in het vak (terwijl ze toch geen "stinkende wonden" maken..!). Zodra je maar even "Au" zegt, denkt een student meteen dat hij/zij iets verkeerd doet, terwijl een tandarts met meer ervaring gewoon doorgaat en je "kleinzerig" vindt ;)
Nadeel is wel dat behandelingen 3x zo lang duren en dat bijzondere ingrepen (b.v. implantaten) er net zo duur zijn als in andere klinieken.