Hoe gaat het saneren bij een tandarts precies in werking?

Graag volledige, makkelijke uitleg. Heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
29.3K

Antwoorden (1)

De tandarts bekijkt dan het gebit van iemand die al lang niet meer bij een tandarts geweest is. Hij schrijft alles op wat er gebeuren moet (meestal zegt hij het en de assistente schrijft het dan op).

Als er veel gebeuren moet dan maakt hij meerdere afspraken met je, is het maar weinig (bv 2 vullingen) dan is 1 afspraak genoeg. Het is dus een plan van aanpak tot je gebit weer helemaal in orde is. Wat er gebeuren moet hangt helemaal van de toestand van je gebit af: vullingen, trekken, tandsteen weg halen, enz.

Ben je dan gesaneerd (dus is je gebit weer in orde), dan kom je 2 keer per jaar langs voor controle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je info. Weet je ook toevallig wanneer je moet betalen, als je geen tandarts verzekering hebt??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat per tandarts verschillend kan zijn, het ligt er net aan hoe die van jou de betaling regelen wil. Misschien kun je de rekening thuisgestuurd krijgen, of dat je daar direct pinnen kunt? Dat zul je toch aan de tandarts moeten vragen.