Een klikgebit of klikprothese is een kunstgebit die aan implantaten in uw mond wordt bevestigd. In plaats van een los gebit, wordt een 'plaatje' met kunsttanden aan uw boven- en/of onderkaak vastgemaakt. Het gebit ziet eruit als een brug en niet als een kunstgebit. Het verschil met een brug is echter dat een klikgebit losgemaakt kan worden voor het reinigen.
11 jaar geleden
Er worden schroeven in jou onder of bovenkaak gezet en daarop wordt jou gebit vast geklikt.
Het kan dan niet gaan klapperen of schuiven.

En zit muurvast.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meestal wordt dit aangeraden als jou kaak te zeer is geslonken of als er andere kaak problemen zijn.
11 jaar geleden
Overleg goed met de tandarts als je een klikgebit, gaat nemen. Het zijn inderdaad schroeven die in je kaak worden geplaatst, en daar wordt de prothese op vast geklikt. Een buurvrouw van mij heeft dat ook laten doen, en kreeg een ontsteking in de mond, waardoor de schroeven weer verwijderd moesten worden. Dat kan gebeuren, maar hoeft niet altijd zo te gaan.