nee, er zitten bestanddelen in die niet goed zijn voor je tanden, het goed poetsen is belangrijker dan welke tandpasta je gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja al zal je geen tandpasta gebruiken en dus je tanden niet poetsen zou je een grootte kans op graatjes krijgen en hele gele tanden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tweemaal daags goed poetsen is belangrijk, want door een goede mondhygiëne worden tandplak, tandbederf en tandvleesontstekingen voorkomen. Daarnaast maakt de fluoride die in tandpasta zit de tanden sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graatjes?????? hihihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaatjes sorry
Tandpasta is gewoon voor de smaak. Je kan ook gewoon je tanden poetsen zonder tandpasta, het gaat om de borstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandpasta voegt goede stoffen toe aan de tanden, bv fluoride wat de tanden sterker maakt.
Ik heb echter geleerd dat je altijd even na moet poetsen met alleen water, anders kan de pasta een mattende werking op je tanden krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt helemaal van de tandpasta af.
sommige tandpasta's claimen een blekende werking - een deel ervan is te agressief en kan je glazuur aantasten.
Sommige tandpasta's claimen je glazuur te versterken, dat _kan_, maar dan moet je wel keurig volgens de voorschriften poetsen, niet te hard, met de juiste borstel, zorgen dat de tandpasta/het schuim minstens 5 minuten in je mond blijft en dergelijke.
Sommige tandpasta's kunnen door toegevoegde stofjes geïrriteerd tandvlees wat kalmeren.
Kies gewoon een tandpasta die jij prettig vindt (vraag eventueel advies aan je tandarts).

De allerbelangrijkste punten in mondhygiëne: poets niet te hard; poets ook je tandvlees; poets niet direct na het eten/drinken van iets (spoel dan liever je mond even met water).