Wat zijn ongeveer de kosten van een composietbehandeling?

Ik wil graag het spleetje tussen mijn voortanden laten wegwerken met een.composiet behandeling.
Kan ik dit.bij de tandarts laten doen?
En wat gaat dit ongeveer kosten?
En is het waarschijnlijk dat dit gedekt wordt door de verzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
12.3K

Antwoorden (2)

Een tandheelkundige kliniek op internet schrijft:

"Met een facing is het uiterlijk van een tand te verfraaien. Zo kan de vorm of de kleur van een tand worden veranderd. Met een facing kan de tandarts spleetjes tussen tanden opvullen, afgebroken hoekjes repareren, gele of bruine tanden weer wit maken en scheve tanden maskeren."

En die maakt die kliniek met composiet.

Bij hen kost die behandeling euro 180.- per tand. Ja, inderdaad, da's een hoop geld. Maar toch staat er: "in verband met het feit dat onze kliniek gespecialiseerd is in het aanbrengen van composietfacings kunnen wij zeer concurrerend werken." Dus kennelijk kan het nog veel meer kosten.

Of ze worden vergoed hangt af van de voorwaarden van de aanvullende tandartsverzekering. Er zijn verschillende tandartsverzekeringen die bijv. max 75% van de kosten vergoeden. Het zit niet in het basispakket van de zorgverzekering. Kortom, raadpleeg je polis.
10 jaar geleden
Als je een tandartsverzekering hebt wordt het bedrag gedekt als dat in de voorwaarden staat. Bel je zorgverzekeraar dan je weet het zeker. Dan weet je ook tot hoeveel euro precies.
Voor de kosten - reken op 400 euro, met alle toeters en bellen zoals de materialen en verdoving en nacontrole enzovoort- kan je gewoon de tandarts bellen. Hij heeft standaardprijzen en die zijn openbaar. Ook de receptioniste kan al een indicatie geven. Als je toch op controle gaat bij de tandarts, vraag dan gewoon een begroting voor die behandeling, dat verplicht tot niets en die tandarts kent je gebit en weet het beste wat er mogelijk is.
Kijk uit met naar een andere tandarts of kliniek gaan voor deze behandeling want de kans is reëel dat je oude tandarts je niet terug wil hebben. Daar is in de pers al heel wat over geschreven. Informatie vragen bij de eigen tandarts kost niets en geeft duidelijkheid.