Als je een goede dunne flosdraad gebruikt zonder fluoride, beperk je beschadigingen. Maar alleen na het eten flossen is gewoon voldoende. Anders ben ik toch bang dat je,je tandvlees beschadigd waardoor er ontstekingen kunnen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dan tast je je tandvlees aan en gaat het bloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandenstokers zijn sowieso beter dan flossen, tenzij je kiezen zo dicht op elkaar staan dat je er alleen flosdraad tussen krijgt.
Een keer per dag tien keer heen en weer halen tussen iedere spleet is genoeg.
Bloeden is op zich niet alarmerend, zeker in het begin is dat vrij normaal.
Ga je drie keer per dag als een gek flossen of stoken, dan maak je kans om je tandvlees blijvend te beschadigen.
Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf al schrijft TE VEEL dan weet je het toch eigenlijk al zelf. Als je te ervoor hebt dan is meer niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan! Je tandvlees heeft ook rust nodig,je flost minimaal 1 keer per dag.En na het eten evt met een flosstokje om etensresten te verwijderen. Voor de rest goed je tanden poetsen en dan hoef je verder niet te flossen,.. zoals ze altijd zeggen .. teveel is nooit goed.